مقاله ها

طراحی اپلیکیشن خدماتی

طراحی اپلیکیشن خدماتی در دنیای پر از‌ رقابت امروزه به منزله‌ی یک وجه تمایز شناخته شده و می‌تواند تاثیر به سزایی در رونق کسب و کارها داشته باشد. هم‌اکنون کسب و کارها این نکته را به خوبی می دانند که برای توسعه فعالیت ها و دستیابی به بازار هدف بزرگتر، رسیدن به سود قابل ملاحظه و جذب مشتریان بیشتر باید در ارائه خدمات خود بازنگری کرده و تجارت خود را به سوی آنلاین شدن پیش ببرند. طراحی اپلیکیشن خدماتی یکی از این راهکارها است که میتواند موقعیت کسب و کار را تا حد زیادی تامین نماید.

طراحی اپلیکیشن خدماتی

امروزه کاربران به دنبال ساده‌ترین و آسان ترین راه‌حل ها می گردند تا بتوانند خدمات مورد نیاز خود را با کمترین جابجایی و در کوتاهترین زمان به صورت آنلاین در اختیار داشته باشند. به همین جهت کسب و کارها باید مطابق با تکنولوژی حرکت کرده و از راهکارهایی چون وبسایت و اپلیکیشن ها به رشد فعالیت خود بپردازند. ما در این زمینه با برخورداری از دانش و امکانات لازم، به شما کمک میکنیم تا تجارت کوچک و یا بزرگ خود را گسترش دهید.

با ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی شما خواهید توانست تا به طیف وسیعی از کاربران خدمت رسانی کرده و به علت دسترسی آسان تر به خدمات، رضایت آنها را بیش از پیش کسب‌ نمائید. همین عامل باعث شده تا بسیاری از مدیران خدماتی برای ایجاد یک سرویس خدماتی و بهبود خدمات دهی خود اقدام به ساخت اپلیکیشن خدماتی نمایند. در صورتی که یک کسب و کار خدماتی را اداره میکنید، توصیه ما به شما برای توسعه کسب و کار خود، طراحی اپلیکیشن خدماتی است. مشاوران ما در تجارت نوین به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید با صرف هزینه‌ای کم از کیفیتی بالاتر بهره برده و اقدام به توسعه کسب و کار خود نمائید.

 

اپلیکیشن خدماتی چیست؟

بسیاری از ما روزانه از اپلیکیشن های خدماتی متنوع و متعددی استفاده می‌کنیم که از انواع آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن های پرداخت قبوض، خرید اینترنتی، درخواست تاکسی و … اشاره کرد. به طور کلی اپلیکیشن های خدماتی با هدف بهبود روابط بین مدیران کسب و کار و کاربران ایجاد می شوند تا بتوانند خدمات را با سرعتی بیشتر در اختیار مشتریان قرار دهند. همان گونه که تکنولوژی و اینترنت توانسته‌اند بخش بزرگی از جامعه را تحت تاثیر قرار داده و زندگی و کسب و کارهای زیادی را تغییر دهند، اپلیکیشن ها نیز‌ در این زمینه بی تاثیر نیستند.

اپلیکیشن خدماتی چیست؟

امروزه کاربران همواره به دنبال آن هستند تا در زمانی کوتاه با کمترین تجهیزات و جابجایی به صورت آنلاین خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. از این رو طراحی اپلیکیشن خدماتی سریع ترین راه برای ارائه خدمات آنلاین بوده و سبب پیشرفت هر چه بیشتر کسب و کار می‌گردد؛ چرا که با آن می‌توان به مجموعه وسیع تری از کاربران دسترسی داشت و با سرعت بیشتری مشتریان جدید را جذب کرد. همین عامل باعث شده تا امروزه بسیاری از مدیران خدماتی برای ایجاد یک سرویس خدماتی و یا بهبود خدمات و بهروری خوو اقدام به ساخت اپلیکیشن خدماتی نمایند.

 

نحوه ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی

امروزه مردم برای کنترل و مدیریت کارهای شخصی و زندگی خود از زمان کمتری برخوردار هستند، به همین جهت برای صرفه جویی در زمان خود از وبسایت‌ها و اپلیکیشن های خدماتی متفاوتی چون درخواست تاکسی، تحویل غذا، خدمات نظافت و منزل، مراقبت‌های بهداشتی، زیبایی و… استفاده می کنند. با این حال برخی از عوامل و پارامترها، همچون پاسخگویی به نیازهای کاربران و مشتریان، سهولت در استفاده و دسترسی آسان در زمان ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

از این رو پس از سفارش ساخت و طراحی‌ اپلیکیشن خدماتی که از سوی کارفرما ارائه می‌شود، ابتدا یک جلسه انجام می‌گیرد تا هدف اصلی ساخت اپلیکیشن و انتظارات اولیه از آن بررسی گردد تا در نهایت کاملا منطبق بر کاربرد و سلیقه کارفرما بوده و رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد. در هر مرحله از طراحی اپلیکیشن خدماتی و یا به طور کلی طراحی فروشگاه اینترنتی یک جلسه مشاهده و بررسی انجام گرفته و مسائلی چون نمای اپ، کاربرد هر یک از عملگرها، سرعت پردازش اطلاعات و… مورد بررسی قرار می گیرند.

 

امکانات اپلیکیشن‌های خدماتی

هم‌اکنون اپلیکیشن‌های خدماتی به عنوان یکی از راهکارهای جدید برای گسترش کسب‌وکار و معرفی آن‌ به مردم شناخته می‌شوند. بر همین اساس بسیاری از صاحبین کسب‌وکار برای گسترش خدمات و تخصص خود به دنبال طراحی اپلیکیشن خدماتی می‌روند. اما نکته مهم در این راه شناخت ابزارهای موجود و برنامه‌ ریزی موثر برای آن است. برخی از آیتم‌ها می‌توانند اپلیکیشن خدماتی را بهبود بخشیده، محبوبیت آن را افزایش داده و سودآوری آن را در زمان کوتاه‌تری به دنبال داشته باشند.

از ویژگی‌ها و آیتم ‌های ضروری و موثر در طراحی اپلیکیشن خدماتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیست کامل خدمات
  • معرفی و تبلیغ خدمات
  • امکان جستجوی خدمات
  • امکان دسته بندی خدمات
  • امکان نام‌نویسی مشتریان
  • نظرسنجی از مشتریان
  • دریافت سفارش مشتریان
  • دریافت پیشنهادات و انتقادات
  • ثبت درخواست مشتریان
  • مدیریت سفارش‌های جدید
  • امکان تغییر وضعیت سفارش‌ها
  • اعمال کد تخفیف
  • امکان گزارش گیری
  • دریافت خدمات ۲۴ ساعته

در ادامه به بررسی برخی از این امکانات و ویژگی‌های آن‌ها می پردازیم. ویژگی‌هایی که می‌توانند به ایجاد یک اپلیکیشن خدماتی جالب و منحصر به فرد کمک نمایند و کنترل مناسبی بر‌ مشتریان، بازار و نیازهای آن‌ها داشته باشند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

● موارد دلخواه

یکی از نیازهای اولیه و ساده کاربران در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های خدماتی، توانایی ایجاد لیست مورد علاقه و افزودن محصولات، خدمات و … دلخواه خود به آن است. این قابلیت در کنار کسب علاقه مشتریان، باعث می‌شود تا کارفرمایان نیز تا حدود بیشتری با علاقه‌مندی‌های کاربران خود آشنا شوند و در طی زمان بتوانند خدمات بهتری را به آن‌ها ارائه دهند.

امکانات اپلیکیشن خدماتی(موارد دلخواه)

● اعمال تنظیمات

وجود دسته‌بندی‌های خاص و فیلترهای مختلف، در طراحی اپلیکیشن‌های خدماتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند برنامه را شخصی سازی کرده و‌ از آن به نحو راحت‌تری‌ استفاده کنند. این ویژگی از آن دسته امکاناتی است که در حفظ کاربران جذب‌شده به برنامه خدماتی تاثیر بسیار زیادی ایفا می‌کند. در زمان ارائه چندین محصول یا خدمت، دسته‌بندی و وجود فیلتر لازم و ضروری به شمار می‌رود چرا که می تواند کاربران را با سرعت بیشتری به محصول مورد نظرشان برساند.

● نام نویسی

مطمئنا نخستین مرحله از ورود کاربر به اپلیکیشن خدماتی، نام‌نویسی و ثبت نام است. از این رو برنامه باید امکانی را ایجاد کند تا کاربران بتوانند به سادگی در آن از طرق مختلفی چون ثبت‌نام از طریق شماره تلفن یا ایمیل و ورو از طریق حساب‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ثبت نام نمایند و از امکانات آن برخوردار شوند.

● سیستم پرداخت

از دیگر امکانات مهم و اساسی که در طراحی اپلیکیشن خدماتی باید به آن توجه شود، وجود یک سیستم پرداخت ایمن و مطمئن است به نحوی که پرداخت و تحویل به ساده‌ترین شکل ممکن انجام گیرد. این امکان باید در ساخت اپلیکیشن خدماتی سبب اطمینان کاربران از روند پرداخت آنلاین برنامه سریع و بدون مشکل گردد.

● فعالسازی اعلان‌ها

اعلان‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا از آخرین اخبار، اطلاعات، خدمات و پیشنهادات به سرعت آگاه شوند. در کنار آن که اعلان‌ها، اطلاعات کاربران را در رابطه با آخرین پیشرفت‌های مورد علاقه‌یشان بالا می‌برد، به کارفرمایان نیز اجازه می‌دهد تا تبلیغات و آخرین به‌روزرسانی‌ها را به اطلاع‌ مشتریان خود برسانند.

امکانات اپلیکیشن خدماتی(اعلان‌ها)

● مشخص کردن موقعیت جغرافیایی

با استفاده از اپلیکیشن های خدماتی می توان خدمات و محصولات را در سطح بزرگتر و وسیع‌تری ارائه کرد. از این رو لازم است تا در برخی موارد موقعیت مکانی و جغرافیایی کاربر تعیین شود تا نوع خدمات ارائه شده در آن منطقه و نقطه تحویل محصولات به‌عنوان مکان فعلی کار مشخص و ارائه شود.

امکانات اپلیکیشن خدماتی(مشخص کردن موقعیت جغرافیایی)

● ایجاد پروفایل و ثبت مشخصات شخصی

این ویژگی باعث می‌شود تا هم کاربران یکدیگر را بهتر بشناسند و هم کارفرمایان با مشتریان خود آشنا شده، بازار هدف را شناخته و استراتژی بازاریابی خود را توسعه بخشند. شناخت بیشتر کاربران منجر به شناخت دقیق نیازهای آن‌ها شده و خدمات را گسترش خواهد داد. بسیاری از اپلیکیشن های خدماتی با استفاده از این قابلیت، در ایام تولد، اعیاد و… پیشنهادهای مناسب و منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

● موقعیت سفارش

با توجه به زمانبر بودن دریافت برخی از خدمات و محصولات با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران، بهتر است تا در طراحی اپلیکیشن خدماتی بخشی به عنوان موقعیت سفارش باشد تا کاربر بتواند به راحتی از موقعیت سفارش خود و زمان دریافت آن اطلاع یابد. این ویژگی می تواند تا حد زیادی محبوبیت خدمات ارائه شده را بالا ببرد.

● تبادل پیام و انتقاد و پیشنهاد

توجه داشته باشید که تنها ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی نیست که اهمیت دارد، بلکه استفاده مناسب از آن و تشویق کاربران به نظر دهی است که به مراتب ارزش بیشتری دارد. از این رو باید بخشی نیز در اپلیکیشن خدماتی ایجاد گردد تا کاربران بتوانند کارشناسان برنامه خدماتی ارتباط برقرار کرده و در کنار دریافت راهنمایی‌های مورد نیاز، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز به گوش آن‌ها برسانند. وجود این ویژگی برای برنامه‌های خدماتی همچون بهداشت و درمان از ضرورت بسیار بیشتری برخوردار است؛ چرا که در آن کاربران باید بتوانند به صورت مستقیم با متخصصان مربوطه مشورت نمایند‌.

پس از گنجاندن موارد فوق و طراحی اپلیکیشن خدماتی، مهم‌ترین کار بازاریابی اینترنتی است تا بتوان مشتریان بیشتری را دریافت کرد. مقاله نحوه بازاریابی اینترنتی برای رستوران، شما را در این راه راهنمایی خواهد کرد.

 

مزایای طراحی اپلیکشن خدماتی

یکی از بهترین ابزارها و راهکارها برای توسعه و گسترش کسب و کارهای خدماتی، ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی است؛ چرا که با استفاده از آن می توان کسب و کار خود را به صورت آنلاین به مشتریان معرفی کرد و خدمات خود را در کسری از ثانیه در هر زمان و هر مکانی ارائه داد. بر همین اساس مشتریان نسبت به کیفیت دریافتی رضایت بیشتری داشته و علمای خواهد شد تا کسب و کار بتواند تجارت خود را برندسازی کرد و سودآوری و درآمد قابل توجهی بدست آورد. از مزایای طراحی اپلیکیشن خدماتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید ساده و سریع

یکی از ویژگی های اصلی اپلیکیشن های خدماتی، سادگی استفاده و سرعت بالای آن‌ها است؛ چرا که در طراحی اپلیکیشن خدماتی همواره تلاش می شود نمایش هایی ساده و متناسب با رابط کاربری ایجاد گردد تا کاربران بتوانند در سادگی هر چه تمام تر از خدمات موجود استفاده کنند. یکی از این رابط های بسیار مهم و تاثیر گذار خدمات پرداخت آنلاین است.

خرید ساده و سریع

  • افزایش اعتبار فروشگاه

کارفرمایان می توانند با استفاده از اپلیکیشن خدماتی آگاهی های لازم را به گوش مشتری رسانده و اخبار و امکانات جدید ارائه شده را به آن‌ها اطلاع دهند. به عنوان مثال به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن را به آن‌ها اعلام کنند. این کار می‌تواند اعتبار فروشگاه شما را در مقایسه با فروشگاه‌های سنتی افزایش داده و در ایجاد یک برندینگ عالی برای کسب و کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

  • داشتن مشتریان وفادار

از دیگر مزایای طراحی اپلیکیشن خدماتی می توان به داشتن مشتریانی وفادار اشاره کرد. با استفاده از اپلیکیشن خدماتی می‌توان به نظرسنجی دوره‌ای از مشتریان پرداخت و با استفاده از آرای آن‌ها ارائه خدمات را توسعه و بهبود بخشید. در واقع با ارائه خدمات با کیفیت به صورت آنلاین می‌توانید در زمان کمتری اقدام به بهبود وضعیت خود نمایید و رضایت مشتری را کسب کنید. کسب رضایت مشتریان فعلی می‌تواند در جذب مشتریان آینده تاثیر بسیاری داشته باشد.

  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته

یکی از مزایای اصلی طراحی اپلیکیشن خدماتی کسب اطمینان مشتریان است. برای بسیاری از کاربران این نکته اهمیت دارد که بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز و در زمان نیاز با کارشناسان برنامه در ارتباط باشند. از این رو با استفاده از اپلیکیشن می‌توانید ارتباطی رایگان، مستقیم و دائمی بین کارشناسان و کاربران ایجاد کنید تا کارشناسان درخواست مشتریان را دریافت و به آن‌ها پاسخ دهند. این عامل می تواند در بلند مدت سبب اعتماد بیشتر و کسب رضایت مشتریان گردد.

پشتیبانی آنلاین و ۲۴ ساعته

  • تبلیغات موثر و هدفمند

بسیاری از اپلیکیشن های خدماتی به بررسی تاریخچه تماس ها و درخواست های مشتری دسترسی پیدا می کنند‌. این عامل باعث می شود تا بتوانند مشتریان خود را شناسایی کرده و تبلیغاتی موثر و هدفمند با آن بخش از جامعه ارائه دهند. این عامل باعث می شود تا مشتریان به نیازهای خود در زمان اندکی دست یافته و کارفرمایان نیز شاخه فعالیت و برند خود را به بهترین صورت تبلیغ نمایند‌.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

یکی از بهترین مزایای طراحی اپلیکیشن خدماتی آن است که هم کار فرمایان و هم کاربران در زمان و هزینه های خود تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌کنند. در واقع مشتری به جای آن که زمان زیادی را برای رسیدن به فروشگاه مورد نظر خود طی کند، می تواند به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهد. همین عامل برای فروشندگان نیز عالی است؛ چرا که با کمترین هزینه و در کمترین زمان می‌توانند محصولات و خدمات خود را به فروش رسانده و تبلیغات موثرتری داشته باشند.

صرفه جویی در زمان و هزینه ها

نکات مهم در طراحی اپلیکیشن خدماتی

در زمان ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی بسیاری از عوامل و پارامترها باید بررسی شده و مورد توجه قرار بگیرند. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین این پارامترها نمای اپلیکیشن و رابط کاربری آن است که می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب کاربران، رضایت و حفظ آن‌ها داشته باشد.

علاوه بر این موارد در طراحی اپلیکیشن خدماتی، سهولت در استفاده و عدم وجود پیچیدگی در کنار نیازسنجی مناسب و امکانات گسترده نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی یک اپلیکیشن خدماتی معتبر و کارامد باید بتواند طیف وسیعی از نیازها را برآورده ساخته، از نظرات کاربران استفاده کرده و در طی زمان عملکردهای اپلیکیشن را توسعه دهد.

 

ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

به طور کلی می توان چنین گفت که ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی برای تمامی کسب و کارهایی که تصمیم دارند تا خدمات خود را با استفاده از اینترنت، در بستر آنلاین و از طریق گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار دهند، مناسب است و می تواند ارتباطی مستقیم و نزدیک را نیز بین کارشناسان و مشتریان ایجاد نماید. برای هر یک از اپلیکیشن های خدماتی می‌توان چنین گفت که دو نوع مخاطب از آن‌ها استفاده می کند. دسته اول این مخاطبان افرادی هستند که از خدمات استفاده کرده، اما دسته دوم افرادی هستند که دارای تخصص و حرفه ای بوده و در قبال دریافت هزینه خدمات مورد نیاز را به کاربران ارائه می‌دهند.

ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

طراحی اپلیکیشن خدماتی برای رستوران‌ها

 

ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

طراحی اپلیکیشن خدماتی برای مشاوران املاک

 

ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی مناسب چه کسب و کارهایی است؟

طراحی اپلیکیشن خدماتی برای سالن‌های زیبایی

 

بر همین اساس در زمان طراحی اپلیکیشن خدماتی باید دسته بندی ها و فیلتر هایی موجود باشند که نیاز هر دو دسته را به بهترین نحو ممکن برطرف نمایند. مشاغلی همچون شغل‌هایی که خدماتی همچون خشکشویی، حمل و نقل رستوران، بیمه، املاک، تعمیر لوازم منزل، کامپیوتری، امداد خودرو و یدک کشی آموزشی زیبایی و … را ارائه می‌دهند، می‌توانند از طراحی اپلیکیشن خدماتی برای ارائه بهتر خدمات خود استفاده کنند.

شما می‌توانید برای کسب و کار خود متناسب با بازار و رقبا، اپلیکیشن های متنوعی را سفارش داده و در زمانی کوتاه به بهره‌برداری برسانید. مطلب ساخت اپلیکیشن سوپرمارکت آنلاین مثل اسنپ مارکت در ۷ روز را از دست ندهید!

 

امکانات اپلیکیشن‌ خدماتی

شما می‌توانید اپلیکیشن های خدماتی را از به دو صورت اپلیکیشن پایه و حرفه‌ای از تیم طراحی و برنامه‌نویسی تجارت نوین تهیه کنید. اپلیکیشن حرفه‌ای از امکاناتی چون طراحی و سئو سایت نیز برخوردار است. امکانات ارائه شده در طراحی اپلیکیشن خدماتی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • پنل مدیریتی جامع
  • داشبورد اختصاص
  • طراحی در دو نوع اندروید و IOS
  • نمایش سوابق فعالیت مشتریان
  • پشتیبانی رایگان یکسال
  • مدیریت نظرات کاربران
  • اتصال به درگاه پرداخت
  • دارای سیستم پوش نوتیفیکشن
  • برخورداری از لیست علاقه مندی ها
  • قابلیت توسعه
  • دسته بندی متنوع خدمات
  • ایجاد پروفایل کاربری
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • طراحی منحصر بفرد و اختصاصی
  • نمایش گزارشات فروش
  • ارسال تیکت و پشتیبانی آنلاین
  • همگام سازی اپلیکیشن و سایت
  • سرعت بارگزاری بالای صفحات
  • ریسپانسیو بودن سایت

در کنار طراحی اپلیکیشن خدماتی، تیم تجارت نوین آماده است تا طراحی سایت مرتبط با اپلیکیشن را نیز‌ در اختیار شما قرار دهد. طراحی سایت خدماتی در کنار طراحی اپلیکیشن خدماتی می‌تواند تا حد زیادی فعالیت ها و کسب و کار شما را بهبود و بهره وری را افزایش دهد؛ چرا که داشتن وبسایت کسب و کار شما را معتبرتر نشان داده و این دو ابزار در کنار یکدیگر می‌توانند بازار هدف گسترده‌ای را برایتان به ارمغان آورند. زیرا که با داشتن دو ابزار به مشتریان بیشنری خدمات می‌دهید.

از جمله تخصص های تیم تجارت نوین طراحی انواع اپلیکیشن خدماتی همچون اسنپ فود، تپسی و… است. در کنار این خدمات، تیم ما وبسایت شما را برای دیده شدن در سطحی گسترده‌تر از همراهی کرده و با اعمال سئو دقیق و کارآمد، می‌تواند آن را در رتبه‌های نخست گوگل جای داده و بازدید آن را تا حد زیادی افزایش دهد.

 

کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود
[کل : 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *