در گذشته‌های نه چندان دور، دانش آموزان برای یاد گرفتن درس به مدرسه و دانشجویان به دانشگاه می‌رفتند. اما با توجه به پاندمی به وجود آمده، دیگر هیچ یک از ما این ریسک را به جان خود نمی‌خریم که در جمع‌هایی بزرگ حاضر شویم. این پاندمی در کنار تمامی آسیب هایی که به جامعه و زندگی اجتماعی ما وارد کرده است، اما نکته‌ی مهمی را به ما یادآوری کرد و آن این است که چه قدر ارتباط مجازی اهمیت دارد و حتی می‌توان از طریق آن بسیاری از کارهای خود را انجام داد. دورکاری اصطلاحی است که زندگی میلیون‌ها انسان در چنین شرایطی وابسته به آن می‌باشد. یکی از اصلی ترین بخش‌های جامعه که از همان روزهای نخست از مزیت‌های ارتباط مجازی بهره بردند، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و استادان بودند. آن‌ها در این مسیر با چه مشکلاتی مواجه شدند؟ آیا طراحی اپلیکیشن آموزشی راه‌حل موثری برای آنان بود؟ و از بار مشکلات آن‌ها کم کرد؟

آموزش مجازی، اپلیکیشن شاد، مکتب خونه، Adobe connect، نمونه‌هایی از طراحی اپلیکیشن آموزشی هستند که هم‌اکنون اغلب محصلان با آن تحصیل خود را ادامه می‌دهند. با این وجود، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آموزشی موارد جدیدی نیستند و سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما حالا اهمیت آن‌ها برای ما مشخص شده است. در واقع طراحی اپلیکیشن آموزشی از موارد مهمی است که معمولا همیشه و همه جا کاربرد دارد و امروزه نیز با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن همراه و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از طراحی اپلیکیشن اندروید و ios بسیار افزایش داشته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید طراحی اپلیکیشن‌های آموزشی تاثیر به خصوصی در عملکرد افراد و شرکت ها داشته است.

عواملی چون بالا بودن هزینه دوره های حضوری، مشکلات دوری راه و کمبود زمان باعث شده است تا بسیاری از افراد تمایل داشته باشند تا در کلاس‌های خصوصی و مجازی شرکت کنند.

 

اهمیت طراحی اپلیکیشن آموزشی

مسلما برای شما هم چنین اتفاقی افتاده است که در لحظات حساس و مهم، گوشیتان به یک باره کند شود و آن عملکرد همیشگی را نداشته باشد. در چنین زمانی تصور کنید که باید برای شرکت در کلاس آنلاین خود لازم باشد تا وارد سایت‌های مختلف شوید و مراحل خاصی را طی کنید. مطمئنا در این شرایط طراحی اپلیکیشن آموزشی، اهمیت خود را نشان می‌دهد و می‌توان در کسری از ثانیه به طور خودکار در کلاس مورد نظر حضور یافت. از سویی دیگر، امروزه اپلیکیشن‌ها نقش پررنگی در زندگی افراد ایفا می‌کنند. در واقع با ساده تر شدن کارها و علاوه بر این کاهش هزینه ها، افراد بیشتری به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل روی آورده اند. به عنوان نمونه با طراحی اپلیکیشن آموزشی می‌توان محتوا و منابع آنلاین و آفلاینی را برای آموزش افراد گردآوری کرد؛ چرا که یکی از مزیت‌های اصلی طراحی اپلیکیشن آموزشی، فراهم آوردن یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل از فایل ها و ویدئو های آموزشی می‌باشد. علاوه بر این طراحی اپلیکیشن آموزشی می‌تواند به عنوان برندی برای شما عمل کند و موجب شناخته شدن شما شود. همچنین تعامل دانشجویان و استادان، گفت و گو و امکان پرسش و پاسخ، از دیگر مزیت‌های مهم اپلیکیشن‌های آموزشی می‌باشد.

 

طراحی اپلیکیشن آموزشی و ایجاد آموزشگاه مجازی

از یکی از فوایدی که با طراحی اپلیکیشن آموزشی می‌توان به آن دست یافت، دسترسی به فایل‌ها و منابع آموزشی بیشمار می‌باشد. چرا که شما می‌توانید در اپلیکیشن خود، فایل‌های متفاوتی همچون کتاب و PDF ، منابع صوتی، تصویری، کتابخانه های الکترونیک، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ویدئوهای آموزشی و… را در دسترس کاربران خود قرار دهید. شاید با خود بگویید که این کار را می‌توان در وب سایت نیز انجام داد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که دسترسی به فایل ها با اپلیکیشن‌های موبایل بسیار آسان‌تر است؛ چرا که می‌توان آن‌ها را به صورت دسته بندی شده و منظم قرار داد و کاربری راحت‌تری را ایجاد کرد. علاوه بر این، در اپلیکیشن های آموزشی می‌توان کلاس‌های آنلاین ایجاد کرد و به گفتگوی مجازی با دانش آموزان و دانشجویان پرداخت. یکی از روش‌های اساسی کسی درآمد در آپ های آموزشی، فروش فایل های آموزشی می‌باشد.

 

مزایای ساخت و طراحی اپلیکیشن آموزشی

– برقراری ارتباط تعاملی

یکی از مزیت های اصلی ساخت و طراحی اپلیکیشن آموزشی، ایجاد و برقراری ارتباط میان مدرس و دانشجویان و همچنین دانشجویان با یکدیگر می‌باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت چت در این اپ‌ها، در هر لحظه با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این با عامل نظرسنجی می‌توان رضایت و یا عدم رضایت افراد را در رابطه با دوره‌ها و شیوه‌های بهبود آن جویا شد.

 

– ارزیابی روند آموزش

یکی دیگر از ویژگی های اصلی و مهم در طراحی اپلیکیشن‌های آموزشی، بررسی و ارزیابی روند آموزش است. این اپلیکیشن ها می‌توانند نتایج آزمون‌ها را به صورت نموداری به کاربران نشان داده و درصد رشد و یا افت آن‌ها را در طی آزمون‌ها تحلیل کنند.

 

– دسترسی هر چه سریع‌تر به منابع آموزشی

یکی از مهم ترین مزیت‌های ساخت و استفاده از اپلیکیشن آموزشی را می‌توان در دسترسی آسان و سریع به کلیه منابع آموزشی عنوان کرد. این دسترسی حتی در زمان عدم دسترسی به اینترنت نیز امکان پذیر می‌باشد.

 

– تقویت اعتبار برند

شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین مزایای طراحی اپلیکیشن آموزشی که بسیاری را نیز به این کار ترغیب می‌کند، ایجاد برندینگ برای کسب و کار می‌باشد. شما با داشتن یک اپلیکیشن آموزشی حرفه ای، خواهید توانست تا رتبه و اعتبار آموزشگاه خود را افزایش دهید و نسبت به رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.

 

– عدم محدودیت ظرفیت

زمانی را در نظر بگیرید که تصمیم گرفته‌اید تا برای حضور در دوره‌های مورد علاقه ثبت‌نام کنید، اما متوجه می‌شوید که ظرفیت آن دوره تکمیل شده است. محدودیت ظرفیت در حقیقت بیشتر به دلیل کمبود جا و عدم توانایی مدرس در کنترل کردن تمامی افراد در کلاس درس به وجود می‌آید. اما این محدودیت در آموزش مجازی مطرح نیست. مدرسان می‌توانند به صورت همزمان برای هزاران نفر درس را تدریس کنند و سوالات آنان را نیز به ترتیب و بدون از دست دادن زمان، پاسخ دهند.

 

– آموزش و سرگرمی در کنار هم

یکی از راه‌های آموزش دادن مطالب درسی به کودکان، بازی کردن با آنان می‌باشد. شاید بازی کردن با کودکان در آموزش مجازی سخت باشد، اما با طراحی اپلیکیشن آموزشی می‌توان با کودکان بازی‌های مختلفی را انجام داد و یادگیری آن‌ها را بالا برد. بازی آموزشی سبب آسان ‌تر شدن یادگیری شده و همچنین اشتیاق افراد را نیز برای یادگیری بالاتر خواهد برد.

 

– یادگیری با تلفن همراه

تلفن همراه یکی از آن دسته وسایلی است که همیشه و همه جا در دسترس ما است. به همین جهت نیز می‌تواند عامل مؤثری در یادگیری داشته باشد. در واقع امروزه مطالعه آنلاین یکی از ویژگی‌های ساخت اپلیکیشن آموزشی است و افراد زیادی نیز به آن علاقه دارند. به طور کلی با داشتن یک منبع آنلاین در تلفن همراه، می‌توان در هر زمان و هر مکانی به منابع آموزشی دسترسی پیدا کرد.

 

– بهبود بهره‌وری

بر اساس تحقیقات انجام شده، دانشجویان و دانش پژوهان در آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری، از قابلیت یادگیری بیشتری برخوردار هستند و بهره‌وری عملکرد آن‌ها افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، ساخت اپلیکیشن آموزشی هم سبب کاهش هزینه های مدرسان و دانشجویان خواهد شد؛ چرا که دیگر هزینه‌هایی چون رفت و آمد، اجاره بها و… مطرح نخواهد شد.

 

– درآمد زایی

شما با طراحی اپلیکیشن آموزشی و فروش محصولات آموزشی می‌توانید به درآمد قابل توجهی دست یابید. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق تبلیغات در اپلیکیشن خود نیز درآمدزایی داشته باشید.

 

– برگزاری دوره‌ های آموزشی با حداقل هزینه

با توجه به آن که در اپلیکیشن آموزشی، موضوعی با مفهوم محدودیت دیگر مطرح نخواهد شد، شما می‌توانید با حداقل هزینه، کلاس‌های آموزشی خود را برگزار نمایید.

 

مزایای برگزاری کلاس درسی در اپلیکیشن آموزشی

به طور معمول در یک کلاس آموزشی، دانش آموزان لازم است تا تکالیف خود را به سرعت برای مدرسان ارسال کنند. همچنین مدرسان نیز نیاز دارند تا هر چه سریع‌تر تکالیف را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز دهند. مطمئنا در صورت عدم دسترسی به اپلیکیشن و فضایی آنلاین برای این کار، انجام کار سخت‌تر خواهد شد.

تشکیل یک کلاس مجازی با طراحی اپلیکیشن آموزشی می‌تواند مزایای بیشماری را به همراه داشته باشد. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به ارسال بی وقفه مطالب، ایجاد کلاس، ایجاد بحث و مکالمه میان دانشجویان و استاد، پاسخ به اظهارات دانشجویان، نمره دهی آسان و سریع، اشتراک منابع و… اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت که سازمانی بهبود یافته، فرآیند امتیاز دهی خوب و ارتباط سریع و پیشرفته از مزایای خوب طراحی اپلیکیشن آموزشی برای یک کلاس مجازی خواهد بود.

 

مخاطبان اصلی اپلیکیشن‌های آموزشی

مخاطبان اپلیکیشن‌های آموزشی را می‌توان در دو دسته اصلی طبقه‌بندی کرد:

دسته اول: دانش پژوهان و افرادی که تمایل به یادگیری دارند.

دسته دوم: مدرسان و افرادی که به واسطه‌ی حرفه و تخصص خود، می‌خواهند تا آموزش‌های لازم را در اختیار دیگران قرار دارند.

علاوه بر این شما می‌توانید جزو هر دو این گروه نیز باشید. در صورتی که دارای تخصصی هستید که می‌خواهید آن را در اختیار عموم و یا عده خاصی قرار دهید، با ساخت اپلیکیشن آموزشی می‌توانید برای خود درآمدزایی کنید.

 

چه مشاغلی نیاز به طراحی اپلیکیشن‌ آموزشی دارند؟

آموزشگاه فنی

آموزشی مدارس

تدریس خصوصی

آموزش زبان های مختلف

آموزشگاه هنری

آموزش علم و تکنولوژی

آموزشی موسسات موسیقی

آموزش راهنمایی و رانندگی

آموزش سلامتی و رژیم

آموزشی برای کودکان

آموزشی برای مشاعره

آموزشی تاریخ و فرهنگی

با آن که تمامی این مشاغل به صورت حضوری نیز قابل برگزاری هستند، اما آموزش مجازی و طراحی اپلیکیشن آموزشی می‌تواند گامی موثر در ارتقای شغلی آن‌ها ایفا کند.

 

قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن آموزشی

ایجاد کلاس آنلاین و دوره های آموزشی متفاوت

ارسال پیام انفرادی یا گروهی و نوتیفیکیشن به کاربران

معرفی شبکه‌های مجازی گوناگون

قابلیت اتصال به پنل اس ام اس

قابلیت درج بدون محدودیت فایل آموزشی

توانایی اتصال به درگاه پرداخت

آرشیو مطالب به صورت کتابخانه ای

پلیر اختصاصی برای پخش فایل‌های تصویری

ایجاد فروشگاه برای فایل‌های آموزشی

نمایش اخبار مربوط با دوره‌ها

 

ویژگی‌ها و کاربردهای طراحی اپلیکیشن آموزشی

اپلیکیشن آموزشی در واقع نرم افزاری است که با هدف آموزش برای گروهی از افراد و یا یک بخشی از جامعه یا یک سازمان خاص ایجاد و توسعه یافته است. اپلیکیشن آموزشی می‌تواند دارای نرم‌افزارهای مختلف اطلاعات گوناگونی باشد. به عنوان نمونه از برخی از اپلیکیشن های آموزشی می توان به اپلیکیشن آموزش زبان‌های خارجه، اپلیکیشن آموزشی برای والدین و کودکان، اپلیکیشن آموزشی برای معلمان، پزشکان و … اشاره کرد. در حقیقت هدف از طراحی اپلیکیشن آموزشی، آموزش سریع‌تر، موثرتر و بروزتر می‌باشد. چرا که امروزه فضای آنلاین در میان افراد جامعه بسیار پرطرفدار بوده و کاربران می‌توانند با صرف هزینه و زمانی کمتر، با استفاده از اپلیکیشن کارهای روزانه خود را انجام داده و در زمان خود صرفه جویی کنند. علاوه بر این شما می‌توانید با طراحی یک اپلیکیشن خدماتی، محصولات آموزشی خود را به فروش برسانید و از این راه به کسب درآمد دست یابید.

 

نمونه‌هایی معروف از اپلیکیشن‌های آموزشی

با آن که در ابتدای مقاله از برخی از نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزشی نام بردیم، اما برخی از آن‌ها جامعیت بیشتری دارند و روزانه صدها و حتی هزاران کاربر از آن‌ها استفاده می کنند. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

اپلیکیشن پرگار

اپ پرگار یکی از آن اپلیکیشن های معروف، محبوب و موفق ایرانی در زمینه آموزش است که اغلب نیز آموزش های خود را به صورت ویدیویی به کاربران خود ارائه می دهد. موضوعات و مطالب ارائه شده در اپلیکیشن پرگار از جامعیت بالایی برخوردار هستند و با توجه به تنوع زیادی که دارند، برای همه افراد و با هر سن و علاقه‌ای قابل استفاده می باشند. یکی از ویژگی‌های بسیار کلیدی این اپلیکیشن که باعث محبوبیت بیش از اندازه آن نیز شده است، آموزش های ارائه شده در آن هستند؛ چرا که بیشتر مهارت های بازار کار را در بر می گیرند و به افراد کمک می‌کنند تا پیش از کار کردن، آمادگی لازم را در این زمینه کسب نمایند. علاوه بر این، محتوا و مطالب ارائه شده در پرگار یا به صورت دوبله و یا به صورت زبان اصلی همراه با زیرنویس در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

 

اپلیکیشن یودمی (Udemy)

یکی دیگر از اپلیکیشن های معروف در زمینه آموزش اپ یودمی میباشد. این اپلیکیشن که از محبوبیت زیادی نیز در بین کاربران برخوردار است، بیشتر آموزش‌های خود را به تقویت مهارت‌های افراد اختصاص داده است و به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. در این اپلیکیشن آموزشی، می‌توانیم از آموزش هایی در زمینه های مختلف از جمله آموزش نرم افزارهای Adobe، نرم افزارهای Microsoft و حتی آموزش‌هایی مربوط به آشپزی و فن سخنوری و … بهره ببریم. بسیاری از آموزش های یودمی بر اساس ویدئو است و مثال‌های آن نیز اغلب از نوع ویدئویی است. یودمی دارای آموزش‌های رایگان نیز است.

 

اپلیکیشن دولینگو (Duoingo)

مطمئنا تا کنون بارها نام این اپلیکیشن را شنیده‌اید. اپلیکیشن آموزش زبان دولینگو، یکی از معروف ترین اپلیکیشن‌های آموزشی در سراسر دنیا می‌باشد. در حقیقت اپلیکیشن دولینگو در سال ۲۰۱۴ شروع به فعالیت کرد و توانست تا تحول بزرگی را در عرصه آموزش زبان انگلیسی ایجاد کند. پس از چندی، این اپلیکیشن به آموزش سایر زبان‌های زنده دنیا نیز پرداخت. این اپلیکیشن در واقع این زبان‌های جدید را به صورت بازی به شما آموزش می‌دهد و زمانی که شما در هر مرحله پیروز می‌شوید و امتیاز لازم را کسب می‌کنید، می‌توانید تا جوایز متعدد و متنوعی را کسب کنید. همین تکنیک ساده باعث می‌شود تا انگیزه شما برای یادگیری بیشتر تقویت شود. سازنده دولینگو بارها بیان کرده است که گذراندن ۳۴ ساعت در این اپلیکیشن، معادل با نیم ترم کلاس درسی در مدرسه می‌باشد. همین کاربردی بودن سبب افزایش محبوبیت بیش از پیش این اپلیکیشن شده است.

 

اپلیکیشن گاجینو

یکی دیگر از اپلیکیشن های آموزشی معروف موبایل در ایران، اپلیکیشن گاجینو می باشد. این اپلیکیشن در زمینه آموزش برنامه های درسی فعالیت کرده و کاربران آن محصلان و شاگردان هستند. اغلب آموزش های ارائه شده در این آپ نیز شامل کتاب‌های درسی انتشارات گاج می‌باشد. علاوه بر این، آزمون ها و تست‌های مختلفی نیز در این اپلیکیشن از شاگردان گرفته می شود و پس از آن نتایج آزمون ها تحلیل و بررسی شده و محصلان با توجه به نمودار ها و آمارهای ارائه شده می‌توانند خود را سنجیده و در آن امتحانات بعدی آمادگی بهتری را از خود نشان دهند. علاوه بر اینط در این اپلیکیشن آموزشی فیلم های آموزشی گاجینو و بانک تست نیز گنجانده شده است.

 

مکتب خونه

اپلیکیشن مکتب خونه یکی از اپلیکیشن های آموزشی معروف و مطرحی است که بیشتر برای دانشجویان کاربرد دارد. این اپلیکیشن در زمینه آموزش دروس برترین دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و… فعالیت می‌کند. اپلیکیشن مکتب خونه در حقیقت آرشیوی بزرگ از آموزش های فارسی در زمینه های مختلف درسی می‌باشد. علاوه بر این، شما می توانید با گذراندن دوره های آنلاین در اپلیکیشن مکتب خونه و اتمام آن‌ها مدرک رسمی را از برگزار کننده آن دوره، دریافت نمایید. به طور کلی هدف اپلیکیشن آموزشی مکتب خونه در دسترس قرار دادن آموزش های فارسی باکیفیت برای همه فارسی زبانان می باشد.

 

رشد کسب و کار با طراحی اپلیکیشن موبایل

با وجود آن که طراحی اپلیکیشن آموزشی بیشتر در زمینه فعالیت های مرتبط با آموزش مطرح می شود، اما در بسیاری دیگر از زمینه ها توانسته تا موفق تر عمل کند و سبب رشد کسب و کار آن حوزه شود. در حقیقت امروزه دیگر روش های سنتی و قدیمی به پایان رسیده‌اند و هر ثانیه یک تکنولوژی جدید به کمک بشر می آید. علاوه بر این چه شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ و چه کوچک، همواره به دنبال سود بیشتر، افزایش مشتری و حفظ مشتریان فعلی خود هستند. در واقع آن‌ها در این بازار بزرگ رقابتی حریفان بسیار قدرتمندی دارند و باید بتوانند خدمات و امکانات خود را در حد آن‌ها و حتی بیشتر افزایش دهند. در واقع در صورتی که بخواهیم به مانند گذشته تنها با استفاده از برنامه‌های ساده کامپیوتری به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهیم، باید خود را برای شکست آماده کنیم. به طور کلی امروزه برای فروش محصولات، خدمات و امکانات خود باید همواره در دسترس بوده و به صورت آنلاین با مشتریان خود در تماس باشیم. انسان امروزی به زمان به عنوان یک عنصر طلایی نگاه می‌کند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا از مصرف بیهوده آن جلوگیری کند. به همین دلیل طراحی یک اپلیکیشن برای موبایلی که همواره در دست افراد می‌باشد، بسیار کاربردی است و سبب گسترش خدمت رسانی شما خواهد شد.

 

طراحی سایت آموزشی

در کنار طراحی اپلیکیشن آموزشی یکی دیگر از راه های ارائه آموزش مجازی، ساخت و طراحی سایت آموزشی می باشد. با این حال طراحی سایت نیاز به متخصصان متبحر و با تجربه ای دارد که بتوانند سئوی سایت را به خوبی رعایت کنند. در واقع پس از طراحی سایت، سئو آن از اصلی‌ترین مواردی است که هر طراح باید آن را در نظر بگیرد. در صورت بهره گیری از سئویی مناسب شما خواهید توانست تا در رتبه های برتر نتایج گوگل ظاهر شوید و کسب و کار خود را بیش از پیش گسترش دهید.

امروزه طراحی سایت با وردپرس یکی از طراحی‌های پرطرفدار و محبوب حساب می‌شود و می‌توان از آن برای آنلاین شدن تجارت و معرفی خدمات و فروش محصولات خود، آن را طراحی کرد. از طراحی سایت‌های معروف، می‌توان به طراحی سایت شرکتی اشاره کرد که باعث می‌شود تا شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده از آن اعتبار خود را افزایش دهند و رشد کنند.

 

سوالات متداول در طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی اهمیتی زیادی دارد و باید متناسب با نوع کسب و کار طراحی و آماده شود. در این زمینه باید به چه نکاتی توجه کنیم و چه مواردی را در نظر بگیریم؟ در ادامه برخی از سوالات مهمی که در زمان طراحی اپلیکیشن آموزشی بهتر است مطرح کنید را بیان می‌کنیم:

سفارش به چه صورت انجام می شود؟

تعرفه طراحی اپلیکیشن آموزشی به چه نحوی محاسبه می شود؟

هزینه پشتیبانی طراحی اپلیکیشن آموزشی چگونه است؟

آیا امکان طراحی اختصاصی اپلیکیشن طبق سلیقه مشتری وجود دارد؟

چگونه از کیفیت و عملکرد اپلیکیشن، اطمینان پیدا کنم؟

 

روند ساخت و طراحی اپلیکیشن آموزشی

– شناسایی ایده

نخستین نکته‌ای که در زمینه طراحی اپلیکیشن آموزشی باید به آن توجه کنیم، ویژگی‌ها و مزیت‌های اولیه‌ی اپلیکیشن و مزایای آن نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های مشابه می‌باشد. این مزایا و برترین‌ها در حقیقت سبب سرعت بخشیدن به رشد و پیشرفت کار شما خواهد شد. ایجاد اپلیکیشنی آموزشی با کاربری راحت‌تر و طراحی خاص‌تر موجب افزایش محبوبیت اپلیکیشن و کسب و کار شما خواهد شد.

 

– شناسایی طرح

پس از شناسایی ایده، زمان آن رسیده تا طرح اولیه اپلیکیشن خود را مشخص کنید. در این زمان بهتر است تا ابتدا بر روی یک برگه‌ی کوچک، طرح اولیه خود را با جزئیات رسم نمایید. در این مرحله بهار است تا با مشاوران و متخصصان این زمینه مشورت کنید و در طراحی وایرفریم حرفه ای اپ خود از آن‌ها کمک بگیرید.

 

– طرح گرافیکی اولیه

پس از شناسایی طرح و طراحی وایرفریم، نوبت آن رسیده است تا تیم UI /UX یا تیم طراحی تجربه کاربری شروع به طراحی گرافیکی و ساخت اپلیکیشن شما کند. در حقیقت در این مرحله با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی، ظاهر اپلیکیشن شما طراحی خواهد شد. دقت داشته باشید که این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا نشان دهنده فضای کلی اپلیکیشن شما است و نخستین عاملی است که کاربر در زمان ورود به آن توجه خواهد کرد.

 

-پیاده سازی ظاهر اپلیکیشن

حال زمان آن رسیده تا برنامه نویسی Front طراحی اپلیکیشن آموزشی آغاز شود. در این مرحله تیم UI، ظاهر اپلیکیشن را به صورت کد نویسی منطبق بر طراحی اولیه، پیاده سازی و اجرا می‌کند. پس از آن، می‌توان گفت که وب سایت به طور کامل طراحی شده و تست تجربه کاربری نیز انجام گرفته است.

 

– برنامه نویسی

این مرحله، مهم‌ترین گام طراحی اپلیکیشن آموزشی یعنی برنامه نویسی دیتابیس نرم افزار می‌باشد. تیم برنامه نویسی در این مرحله با توجه به ظاهر و جزئیات اپلیکیشن، دیتابیس آن را طراحی می‌کنند و به بررسی و برقراری ارتباط میان آن‌ها می‌پردازند. سپس شروع به API نویسی نرم افزار کرده و نرم افزار را پویا و داینامیک سازی می‌کنند. توجه داشته باشید که برنامه نویس های FRONT-END از API های طراحی شده در نرم افزار استفاده می‌کنند.

 

پشتیبانی

آخرین مرحله طراحی اپلیکیشن آموزشی، تست نرم افزار در حالات مختلف می‌باشد. به عنوان نمونه باید اپلیکیشن را با توجه به تعداد کاربران، تست کرده و کلیه ایرادات آن را برطرف کرد. در نهایت در جلسات آخر، شیوه‌ی کار کردن با نرم افزار را یا به صورت آنلاین و یا حضوری در جلسه با شرکت طراحی سایت بیان کرده و باید کلیه توضیحات را به آن‌ها ارائه دهیم.

 

مراحل سفارش دهی طراحی اپلیکیشن آموزشی

کامل کردن فایل داکیومنت یا پروپزال

برگزاری جلسات فنی با شرکت نرم افزاری

ایجاد طراحی نمونه اولیه یا Prototype

تحلیل زیرساخت های مورد نیاز

تعیین هزینه و زمان و بررسی موضوعات قرارداد

کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود
[کل : 0 میانگین: 0]