مقاله ها

نحوه بازاریابی اینترنتی برای رستوران

  • اگر همین امروز به خودتان نیایید، به سرعت تبدیل به یکی از هزاران رستورانی در سال خواهید شد که باید کرکره‌ها را پایین کشیده و برای همیشه از این صنعت خداحافظی کنید. جلب مشتری و بازاریابی اینترنتی برای رستوران ها، یکی از کارهایی است که امروزه باید حتما از آن در کنار کیفیت مطلوب غذا استفاده نمایید.

در ابتدا ایجاد یک راهبرد راهکار عملی در بازاریابی اینترنتی برای رستوران کار دشوار و سختی به نظر می رسد اما در صورتی که به درستی انجام شود، سبب جلب نظر مشتری و به دست آوردن مشتریان بیشتری خواهد شد. امروزه از راه های مختلف می‌توان به بازاریابی برای رستوران خود پرداخت اما اصلی ترین این راهکارها استفاده از بستر اینترنت و حضور در فضای آنلاین است.

بازاریابی برای رستوران ها و کافی شاپ ها اصلاً کار راحتی نیست؛ چرا که این صنعت بسیار رقابتی است و در ابتدای ورود به آن باید این نکته را در نظر داشته باشید که رقبای بسیار زیادی منتظر شما هستند. در واقع امروزه بسیاری از کسب و کارها برای جذب مشتری در فضای مجازی حضور دارند و و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را دنبال می‌کنند. این کار به معنای برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان به صورت همیشگی و راحت تر است. به عنوان مثال هر بار که شما به مشتریان خود پیامک ایمیل زده و از طریق شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار می کنید، در واقع در حال بازاریابی آنلاین برای رستوران خود هستید.

هم اکنون ما با یک ویروس جدید و خطرناک در حال رویارویی هستیم، اما این ویروس نکات زیادی را به ما یادآوری کرد است و آن قابلیت استفاده هر چه بیشتر از فضای آنلاین و مجازی است. امروزه حتی کودکان نیز از ابزارهایی همچون گوشی و تبلت هوشمند استفاده می کنند .بسیاری از کسب و کارها دیجیتالی و اینترنتی شده و بر همین اساس شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا برای جلب نظر مشتریان و تشویق آن‌ها دسترسی راحت‌تری را برایشان ایجاد نمایید. ما در این مقاله به بررسی بازاریابی آنلاین رستوران پرداخت و ایده ها و نکات مهم در این راه را به شما ارائه خواهیم داد، با ما همراه باشید.

 

بازاریابی آنلاین چیست؟

به تمام کارها و فعالیت هایی که شما در فضای اینترنتی و آنلاین برای جذب و حفظ مشتری انجام می‌دهید، بازاریابی آنلاین گفته می شود. در واقع همان جذب مشتری و حفظ آن به صورت اینترنتی است. امروزه برخلاف گذشته می‌‌توان حتی پیش از شروع به کار، بازاریابی آنلاین را در رابطه با آن انجام داد در صورتی که در گذشته و کسب و کارهای سنتی ابتدا باید کسب و کار راه اندازی شده و سپس اقدام به جذب و حفظ مشتریان می شد. هم اکنون کمتر کسب و کاری را می‌توان یافت که در صفحات مجازی و فضای آنلاین حضور نداشته باشد.

شما می‌توانید با کمک گرفتن از بازاریابان اینترنتی و تیم های مشغول در این زمینه، شبکه تخصصی خود را در فضای آنلاین داشته باشید و آن را مدیریت نمایید. برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی پیش از هر کاری، ابتدا باید به مدیریت محتواهای ارسالی بپردازید. به این طریق که محتواها را به سه دسته اصلی محتواهای اشتراکی، محتوا در ارتباط با نشان تجاری و محتوا در ارتباط با فروش تقسیم نمایید و از هر یک به تعداد مساوی در شبکه‌های خود قرار دهید. در کنار این راهکار، راه‌های دیگری نیز، همچون تبلیغ برای افزایش ترافیک، تبلیغات کلیکی، وبلاگ نویسی و ارسال پست‌های الکترونیکی برای مشتریان می‌تواند در بازاریابی آنلاین برای رستوران ها به شما کمک کند.

در ادامه به بررسی انواع محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی رستوران ها و اغلب کسب و کار ها می پردازیم.

 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی برای رستوران

مطمئنا نخستین سوالی که از خود در بازاریابی آنلاین خواهید پرسید، آن است که در صفحات تخصصی رستوران خود در فضای مجازی چه مطالبی را قرار دهیم؟ محتوای ما باید از چه بخش هایی تشکیل شده باشد؟ در رابطه با چه موضوعاتی محتوا خود را ایجاد کنیم؟

در ابتدا و پیش از هر کاری باید محتوای خود را در سه دسته جداگانه تقسیم کرده و سپس آن‌ها را به یک اندازه به اشتراک بگذارید. این سه دسته عبارتند از:

۱) محتوا مربوط به نشان تجاری
۲) محتوا اشتراک‌گذاری شده
۳) محتوا در ارتباط با فروش

 

۱) محتوا در ارتباط با فروش

یک سوم از محتواهایی که تولید می کنید تا در فضای آنلاین خود قرار دهید، باید مربوط به فروش باشند؛ چرا که باعث می‌شوند تا رستوران شما تبلیغ شده و مخاطبان تان بتوانند یک خرید موفق داشته باشند. این بخش از محتواها افراد را به وب سایت و یا صفحه ورود شبکه تخصصی رستوران شما هدایت کرده و آن‌ها را تشویق می کند تا با استفاده از روش هایی چون ایمیل، تماس تلفنی و یا درخواست آنلاین با شما ارتباط برقرار کنند. این دسته از محتواها به طور معمول برخی از بخش‌های فهرست غذایی ارائه شده توسط شما را توضیح داده و گاهی نیز از فراخوان‌هایی همچون «برای رزرو یک رویداد با ما تماس بگیرید»، «برای رزرو میز اینجا کلیک کنید» و «برای مشاهده فهرست غذای کامل از سایت بازدید کنید» تشکیل شده‌اند.

 

۲) محتوای مربوط به نشان تجاری

دسته دیگری از محتواهای شما باید در رابطه با نشان تجاری بوده و هدف آن تعامل با مخاطبان باشد. این بخش از محتوایتان را باید با سوالاتی مطرح کرده و با استفاده از روش هایی چون مسابقات، نقل قول‌های انگیزشی، تگ کردن، هدیه دادن و نظر دادن در زیر محتوا، در زمانی کم مشتریان بیشتری جذب کرده و تعامل با آن‌ها را در شبکه های اجتماعی افزایش خواهید داد.

 

۳) محتوای اشتراک گذاری شده

یکی از روش‌‌های بسیار جالب و موفق در داشتن مشتریانی وفادار، آن است که محتوای تولید شده توسط مشتریانتان را بازنشر کنید. این کار موجب رشد هر چه بیشتر نام تجاری شما خواهد شد. همچنین بازنشر عکس‌هایی که مشتریان از غذاها و یا فضای موجود در رستورانتان گرفته‌اند، باعث می‌شود تا محتوایی که شما در رابطه با آن به اشتراک می‌گذارید، نیز توجهات بسیاری را جلب کند.

علاوه بر این، در صورتی که در وب‌سایت رستوران خود یک وبلاگ غذایی دارید، پیشنهاد ما به شما پیوند به وبلاگ در تمام محتواها است. چرا که باعث خواهد شد تا بازدیدهای سایتتان افزایش یابد و در بلندمدت رتبه برتری آب نظر سئو دا‌شته باشید. اشتراک گذاری محتوا به عنوان یک راهبرد موفق در بازاریابی اینترنتی برای رستوران ها، کمک می‌کند تا ارتباط مؤثرتری با مخاطبان خود برقرار کنید و اعتماد آن‌ها را کسب نمایید.

این محتوا می‌تواند شامل نظرات مثبت و رضایت مشتریان باشد که در صورت اشتراک گذاری سبب ایجاد اعتماد مشتریان جدید خواهد شد. همچنین بهتر است تا مشتریانتان را ترغیب کنید تا از هشتگ‌هایی خاص و منحصر به نشان تجاری شما در زمان اشتراک‌گذاری محتوا استفاده کنند.

 

۶ ابزار بازاریابی آنلاین برای رستوران

برای جلب نظر و توجه کاربران آنلاین، باید حداقل یک صفحه تخصصی داشته باشید و در آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده، خود را معرفی و دستاوردها، منوی غذایی و محیط رستوران و… را به طور منظم به اشتراک بگذارید. برای این کار باید از ابزارهای ارتباطی متداول همچون وبسایت، وبلاگ، اپلیکیشن، اینستاگرام و… استفاده کنید. در ادامه به بررسی برخی از این ابزارها می‌پردازیم:

۱) شبکه محبوب و پرطرفدار اینستاگرام

روزانه هزاران نفر ساعاتی از زمان خود را در برنامه اینستاگرام می‌گذرانند، از این رو یک حضور قوی و موثر در این شبکه به منزله داشتن تعداد بسیار زیادی از مشتریان است. به نحوی که داشتن یک صفحه در این اپلیکیشن‌، برای هر کسب و کاری ضروری است. شما می‌توانید در اینستاگرام، اطلاع‌رسانی کرده، کد تخفیف‌ها و تبلیغات را قرار داده و حتی مسابقه های مختلفی را نیز برگزار کنید. در واقع پیج اینستاگرام شما یک فرصت است تا بتوانید هویت برند خود را نشان دهید. باید به نحوی عمل کنید که کاربران در همان برخورد نخست، جذب شوند. برای این کار بهترین محتوای ویدیویی و بصری خود از نمای ورودی رستوران، فرآیند پخت غذاها، محیط دنج و دلچسب، نیروی کاری خوش برخورد و… را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال در صورتی که رستوران شما اهمیت زیادی به غذاهای طبیعی و سالم نشان می‌دهد، این را می‌توانید در اینستاگرام به خوبی نشان داده و بر روی آن تمرکز نمایید.

یکی از قابلیت‌های مهم اینستاگرام، هشتگ‌گذاری است که باید با توجه به هشتگ‌های ترند و مختص به زمینه‌ی خود آن‌ها را به کار ببرید و سعی کنید تا از هشتگ‌های زیاد استفاده نکنید.

همچنین توجه داشته باشید که عدم استفاده درست از شبکه های اجتماعی سبب آسیب دیدن کسب و کار شما شده و مشتریان را از شما دلسرد خواهد کرد. به عنوان مثال سعی کنید تا هیچ گاه مطالب و عکس‌های مشابه را به صورت مداوم برای بازدیدکنندگان خود ارسال نکنید. در کنار آن سلایق مشتریان خود را شناخته و تصاویر و مطالبی مطابق با آن‌ها را به اشتراک بگذارید. همچنین از ارسال لینک‌ها یا نقل‌قول‌های مختلف یکی پس از دیگری، پرهیز کرده و تعامل بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کنید. به عنوان نمونه از آن‌ها بخواهید تا از خاطرات، نقاط قوت شما، غذاهای مورد علاقه خود و ایده‌های طراحی شما در رستوران که خوششان آمده را بازگو نمایند. در طراحی محتوای شبکه ها اجتماعی و مخصوصاً اینستاگرام، استفاده درست از مطالب برای جذب مشتری اهمیت بالایی دارد، چرا که مشتریان به سرعت علاقه خود را از دست می‌دهند.

 

۲) ساخت و طراحی اپلیکیشن رستورانی

در گذشته‌ای نه چندان دور، بازاریابی رستوران‌ها تنها متکی به بازاریابی پیامکی، تبلیغات چاپی در پیک‌های محلی و بیلبوردها و پخش تراکت بود و مشتریان با این روش‌ها به آشنایی نسبی از رستوران دست می‌یافتند. اما امروزه این ابزار تنها راه ارتباط با مشتریان بالقوه و در نتیجه فروش یک رستوران نیست. با شروع پاندمی جهانی کرونا، بسیاری از صنوف و شرکت های بزرگ دچار بحران شدند. در این بین بیشترین درصد زیان مربوط به رستوران‌ها بود. چرا که مشتریان کمتر به خرید غذای بیرون پرداختند و سفارش رستوران‌ها از هر زمان دیگری بیش‌تر کاهش یافت. در این زمان بود که اهمیت بازاریابی آنلاین برای رستوران و ارتباط با مشتریان از طریق غیرحضوری برای همه واضح و آشکار شد.

به مدد ابزارهای نوین آنلاین، امروزه دیگر رستوران‌ها می‌توانند از این ابزارهای آنلاین در بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده کنند و به این ترتیب هم نسبت به رقبا تمایز داشته باشند و هم در معرض دید هزاران مشتری جدید قرار بگیرند. ساخت و طراحی اپلیکیشن رستورانی و استفاده از آن یکی از راهکارهایی است که می‌تواند هم مشتریان را در خرید آنلاین غذا و سفارش‌دهی راهنمایی کند و هم سرعت عمل بیشتری به رستوران‌داران در مدیریت سفارشات و پیک‌ها ارائه دهد.

در گذشته داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی بسیار پرهزینه و زحمت بود و هر کسب و کاری توانایی استفاده از آن را نداشت. اما امروزه به دلیل رشد نرم‌افزار‌های پیشرفته می‌توان در طی چند روز، اپلیکیشن متناسب با کسب و کار خود را با قیمتی بسیار مناسب راه‌اندازی کرد.

 

۳) عضویت در برنامه‌های وفاداری مشتری یا باشگاه مشتریان

در کنار داشتن یک اپلیکیشن اختصاصی، شما می‌توانید از ابزار دیگری چون همکاری با اپلیکیشن‌های غذای آنلاین، اقدام به جذب مشتری و بازاریابی برای رستوران خود نمایید. کاربران در این اپلیکیشن‌ها به طور معمول از طریق گیمیفیکیشن یا برنامه‌های وفاداری مشتری تمایل پیدا می‌کنند تا به رستوران شما سر بزنند. شما در این برنامه‌های وفاداری مشتری می‌توانید به کاربران خود در این اپلیکیشن، هدایا و کدها و کوپن‌های تخفیف نیز ارائه دهید.

 

۴) راه‌اندازی وبلاگ

یکی دیگر از ایده‌های متفاوت و جالب برای ارتباط بیشتر با مشتریان، راه‌اندازی وبلاگ است. شما می‌توانید در وبلاگ و رستوران خود در محیطی بسیار دوستانه با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و از خاطرات جذاب و خنده‌دار خود برای آن‌ها بگویید، طرز تهیه غذاهای مختلف و مخصوص خود را بگذارید یا فوت و فن برخی از غذاها را به آن‌ها یاد بدهید. در کنار این موارد مطالبی نیز چون بهترین غذای رستوران تان، به‌روزرسانی اتفاقات اخیر در رستورانتان، سؤالات متداول مشتریان، داستان‌هایی از ویژگی‌های کارکنان و… نیز در جلب توجه کاربران بسیار تاثیرگذار است. با این که ایجاد و راه‌اندازی وبلاگ می‌تواند بسیار جالب و خاص باشد، اما چندان مورد ضروری نیست. همچنین بهتر است تا سعی کنید محتوای آن را ساده و صمیمانه نگه دارید.

 

۵) طراحی وب سایت

شاید بتوان گفت اصلی ترین و ضروری‌ترین ابزار و رابط کاربری شما با مشتریانتان سایت شما است. در صورتی که سایت رستوران یا کافی‌شاپ خود را به صورتی خاص، خلاقانه و با کاربری ساده طراحی کنید، خواهید توانست تا مشتریان زیادی را به سمت رستوران خود جذب نمایید.

دقت داشته باشید که هم اکنون تنها داشتن یک سایت تخصصی برای رستوران کافی نیست، شما باید آن را به طور مرتب به روزرسانی کنید، قابلیت‌های جدید به آن اضافه نمایید و هر روزه آن را کنترل و بررسی کرده و اشکالات آن را رفع کنید. همچنین هر چه که وب سایت شما خاص و متمایز از رقبایتان باشد، خواهید توانست تا از این طریق، مشتریان خود را افزایش دهید. در کنار طراحی سایت، مطالب بارگذاری شده در آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید قوانین سئو نیز در آن‌ها به خوبی رعایت شوند.

 

۶) بازاریابی از طریق ایمیل یا پست الکترونیکی

یکی دیگر از راهکارها و ابزار بازاریابی آنلاین برای رستوران، استفاده از پست الکترونیکی است. شما می توانید از طریق ارسال پست الکترونیکی با مخاطبان خود در تعامل بوده و در رابطه با تخفیف ها، منوی جدید، مسابقات ارائه شده، ویژه برنامه های هفتگی، رویدادهای آتی، آخرین مطالب وبلاگ، پیشنهادهای ویژه، پاداش‌های اختصاصی و… اطلاع رسانی های لازم را به اطلاع مخاطبان تان برسانید. برای این کار بهتر است تا ایمیل مشتریانتان را در اختیار داشته باشید. برای به دست آوردن ایمیل باید کمی خلاق بوده و آن‌ها را با پیشنهادات متنوعی به دست آورید.

 

ایده‌های نوین در بازاریابی آنلاین برای رستوران

امروزه کسب و کار راکد و بدون خلاقیت و نوآوری دوام زیادی نخواهد داشت. شما برای ماندگاری در عرصه کسب و کار خود باید به سرعت توانایی های رقبایتان را شناسایی کرده و آن‌ها را برای مشتریان خود نیز پیاده کنید. همچنین در بازاریابی آنلاین برای رستوران خود باید خلاقانه عمل کنید و بهترین بخش‌های رستوران خود را در معرض دید مشتری قرار دهید. در ادامه برخی از این تکنیک‌های مهم را بررسی می‌کنیم.

 

  • نمایش دستاوردها و جوایز

در صورتی که موفق به کسب جایزه یا دستاوردی در زمینه فعالیت مورد نظر خود شده‌اید، حتماً آن را در شبکه های اجتماعی و یا وب سایت خود قرار داده و به اطلاع مخاطبان تان برسانید. صحبت کردن درباره ویژگی‌های مثبت خودتان نه تنها اشکالی ندارد، بلکه این باعث می‌شود تا دنبال کنندگان تان نیز به شما ایمان پیدا کنند و حتی آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. این کار به مرور زمان نوعی تبلیغات دهان به دهان به حساب آمده و سبب افزایش مشتری برای شما می شود. از این رو باید به خوبی کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنید تا به این ترتیب بتوانید آن‌ها را به خرید محصولات خود ترغیب کرده باشید.

 

  • ارائه اطلاعات دقیق در فضای آنلاین

بسیاری از افراد پیش از رفتن به یک رستوران جدید در رابطه با آن تحقیق کرده و در فضای مجازی و نظرات و دیدگاه های مختلف درباره آن را بررسی می‌کنند. از این رو مهم است تا شما در شبکه های اجتماعی، وب سایت، وبلاگ و دیگر جاهایی که در آن به صورت آنلاین حضور دارید، اطلاعات دقیق و درستی از خودتان به اشتراک گذاشته باشید. از این اطلاعات می توان به شماره تماس دقیق، آدرس دقیق، قیمت غذاها، نحوه رزرو، ساعات کاری و… اشاره کرد.

 

  • کمک گرفتن از بلاگرهای غذا

یکی از جدیدترین ترفند های بازاریابی آنلاین برای رستوران استفاده از بلاگرهای غذا است. در واقع در صورتی که شما به تازگی رستوران خود را تاسیس کرده اید راه سخت و طولانی را برای جلب نظر مشتری به خود باید طی کنید. از این رو یکی از ترفندهایی که می‌تواند کار شما را آسان کند، استفاده از کسانی است که در زمینه صنعت غذا فعال و شناخته شده هستند. بهتر است تا از بلاگرهای غذا دعوت کنید تا به رستوران شما بیایند و سپس با پرداخت هزینه و یا ارائه خدمات رایگان شما را به مخاطبان خود معرفی نمایند. این کار باعث خواهد شد تا در مدت زمانی کوتاه به میزان بیشتری شناخته شوید.

 

  • ثبت تصاویر و محتوایی جذاب و اشتهابرانگیز

شاید برای بسیاری از افراد کیفیت غذا از ظاهر آن اهمیت بیشتری داشته باشد، اما این امر در دنیای مجازی و آنلاین صدق نمی‌کند. به عبارت دیگر هر چه که تصاویر و محتوای ارسالی در شبکه های اجتماعی شما جذاب تر و اشتها برانگیز تر باشند، موجب ترغیب هرچه بیشتر دنبال کنندگان به خرید و استفاده از خدمات شما خواهد شد.

به طور کلی یکی از بهترین راهکارها برای تبلیغ کسب و کار خود در فضای آنلاین، اشتراک گذاری تصاویر و محتوای بسیار با کیفیت و جذاب از غذاها و محیط رستوران است. در واقع در فضای آنلاین محتوای تصویری نسبت به انواع دیگر محتوا ها تقاضای بسیار بالایی دارند و فرصتی است برای شما تا از این طریق نظر مثبت مشتریان گرسنه خود را جلب نمایید.

شما می توانید برای این کار از گوشی های هوشمند خود استفاده کرده و از تکنیک های عکاسی موجود در اینترنت کمک بگیرید و عکس های جالب و حرفه‌ای را ثبت کنید. استفاده از عکاسان حرفه‌ای نیز راه کار دیگری است؛ چرا که عکاسی و ثبت تصاویر جذاب از غذاها کار بسیار سختی است و برای آن نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است که همین امر به منزله داشتن تجهیزات حرفه ای برای عکاسی است.

 

  • معرفی کارکنان و نحوه فعالیت آن‌ها

یکی از راهکارهایی که می تواند موجب احساس صمیمیت بیشتری بین مشتریان و رستوران شود، آشنایی با کارکنان و نحوه فعالیت آن‌ها است. به همین جهت امروزه در دنیایی که به سمت رباتیک و دیجیتالی شدن پیش می رود، نشان دادن جنبه های انسانی کار نقش مهمی در معرفی کسب و کار خواهد داشت به همین جهت بسیاری از رستوران ها سعی می‌کنند تا نیروی کار خلاق حرفه ای و با استعداد خود را به کاربران نشان داده و آن ها را به عنوان یکی از نشانه‌های برند خود معرفی نمایند.

 

  • تشویق به تولید محتوای UGC یا محتوای تولیدی توسط کاربر

یکی از بهترین ایده‌ها در بازاریابی آنلاین برای رستوران‌ها و ارتقاء برند، حفظ ارتباط با مخاطب و تشویق کاربران به تولید محتوا برای رستوران است. به عنوان مثال شما می توانید یک مسابقه عکاسی و فیلمبرداری برگزار کرده و از مشتریان خود بخواهید تا غذا و یا محیط مورد علاقه خود در رستوران شما را به اشتراک بگذارند. در نهایت به بهترین آن‌ها جایزه اختصاص دهید. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از قرعه کشی به چند کاربری که دیگری هم که در این مسابقه شرکت کرده‌اند، هدیه و یا غذای رایگان اختصاص دهید. در واقع برگزاری این مسابقات و رقابت ها به مشتریان نشان می دهد که شما برای آن‌ها ارزش قائل هستید.

 

  • منوی آنلاین و کاربردی

همان‌ طور که گفته شد، بسیاری از افراد پیش از استفاده از خدمات یک رستوران جدید در رابطه با آن در فضای آنلاین تحقیق می کنند. در این بین یکی از اطلاعات کاربردی و مهم منوی رستوران شما است. هر چه که بتوانید منوی رستوران خود را به صورتی باکیفیت و خلاقانه در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی خود ارائه دهید و به نحوی باشد که مخاطب به راحتی با آن دسترسی یابند، به همان نسبت نیز در جذب آن‌ها موفق تر خواهید بود.

 

  • استفاده از محصولات محلی

امروزه برخلاف گذشته بسیاری از افراد به غذای خود و کیفیت آن اهمیت می دهند و بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند تا در رستوران هایی غذا بخورند که مواد و محصولات اولیه آن به صورت محلی و از کسب و کارهای محله‌ی خود تهیه شده باشد. در صورتی که یک رستوران مواد غذایی مورد نیاز خود را از کسب و کارهای اطراف تهیه نماید، موجب رونق آن‌ها شده و به مراتب خود نیز خواهد توانست تا در آن منطقه به شهرت یافته و محبوب گردد.

در واقع شما می توانید این کار خود را در در فضای آنلاین نیز تبلیغ کرده و مشتریان خود را با تامین کنندگان اولیه غذای خود آشنا نمایید. در واقع شما با کمی خلاقیت و کمک گرفتن از تکنیک های بازاریابی دیجیتال خواهید توانست تا به موفقیت رسیده و در این بازار پر از رقابت سهم بزرگی را به خود اختصاص دهید.

 

  • امکان رزرو آنلاین

یکی دیگر از ایده های نوین و جالب در بازاریابی آنلاین رستوران خود، فراهم کردن امکان رزرو آنلاین است. در صورتی که رستوران شما با سابقه بوده و همواره شلوغ است امکان دارد که بسیاری از افراد به دلیل شلوغی بیش از حد رستوران و نبود میز برای نشستن از سر زدن به رستوران شما خودداری کنند که همین موضوع سبب از دست رفتن مشتریان شما خواهد شد. به همین جهت بهتر است تا برای مشتریان خود در وب سایت و اپلیکیشن رستوران خود امکان رزرو آنلاین را فراهم کنید تا آن‌ها بتوانند با خیال راحت از خدمات شما استفاده کنند. 

 

  • همکاری با سرویس‌های دلیوری یا تحویل به مشتری

امروز بسیاری از افراد یا امکان بیرون رفتن از خانه را ندارند و یا تمایل دارند تا از بیرون و رستوران غذای خود را تهیه کرده و در خانه خود آن را تحویل بگیرند. به همین جهت یکی از ویژگی‌های اصلی کسب و کارهای آنلاین و مخصوصاً رستوران‌ها داشتن پیک غذا است. از این رو برای تبدیل شدن به یک رستوران موفق باید امکان ارسال غذا به منزل مشتریان را داشته باشید. در صورتی که به این مورد دسترسی ندارید، بهترین راهکار همکاری با سرویس های تحویل کالا و خدمات است.

 

  • ارائه کوپن و کارت تخفیف

یکی دیگر از تکنیک های بازاریابی آنلاین برای رستوران، ارائه کوپن و کارت تخفیف به مشتریانتان است. شما می توانید در زمان رزرو آنلاین و یا مراجعه حضوری مشتریان‌تان به آنها کارت تخفیف و یا کوپن ارائه دهید تا آن‌ها را دوباره به رستوران شما برگرداند. همچنین می توانید این تخفیف ها را از طریق سایت شبکه های اجتماعی، ایمیل و یا اپلیکیشن خود نیز در اختیار آن‌ها قرار دهید.

 

  • تبلیغات هدفمند جغرافیایی

مهم‌ترین نوع تبلیغات برای رستوران ها، تبلیغات محلی است؛ چرا که ساکنان آن محل می‌توانند هم بخش عمده‌ای از مشتریان رستوران را تشکیل دهند و هم می توانند عامل بسیار مناسبی برای تبلیغات به شمار بروند. از این رو در صورتی که بخشی از تلاش های بازاریابی آنلاین برای رستوران خود را به سرمایه‌گذاری در تبلیغات هدفمند جغرافیایی اختصاص دهید، خواهید توانست تا به نتیجه بسیار خوبی دست یابید. تبلیغات هدفمند جغرافیایی به شما کمک می کند تا کاربران خود را از یک شهر و منطقه‌ی خاص جغرافیایی انتخاب کرده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. در این راه شما میتوانید از پلتفرم های تبلیغات آنلاین همچون تبلیغات جغرافیایی در توییتر و فیس‌بوک و Google Ads نیز استفاده نمایید. 

یکی از ساده ترین و بهترین راه ها در بازاریابی برای رستوران و کافی شاپ تبلیغات در گوگل است؛ چرا که روزانه جستجو های بسیار زیادی در گوگل در رابطه با رستوران و کافی شاپ ها توسط کاربران انجام می گیرد. از این رو شما می توانید با استفاده از تبلیغات گوگل به سرعت خود را در معرض دید این افراد قرار دهید. اما دقت داشته باشید در صورتی که می‌خواهید تبلیغات ‌گوگل برای شما موثر بوده و هزینه آن نیز مناسب باشد، باید از یک تیم حرفه ای در این زمینه مشورت گرفته و کمک های لازم را دریافت کنید. شما می‌توانید سئو، بازاریابی آنلاین و طراحی سایت خود را به ما بسپارید تا به سرعت شاهد رشد آن و افزایش مشتریان خود باشید.

کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود
[کل : 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *