مقاله ها

نرم افزار محاسبه سوخت، پیماش تعیین اعتبار سهمیه سوخت رانندگان

گروه تجارت نوین سامانه سماس(سیستم پیمایش سوخت اینترنتی) را به صورت کامل پیاده سازی کرده ایم که کامل به صورت نرم افزاری است که شامل اپ راننده برای پیمایش راننده ها است. تمامی امکانات آن را برای ارسال اطلاعات سفرها به سیستم سماس می توانید با ما در ارتباط باشید. کل سامانه سوخت به صورت api  در اختیار شما قرار می دهیم که بتوانید تمامی درخواست ها را به سماس ارسال کنید. همچنین اپلیکیشن طراحی شده توسط شرکت ما کاملا به سامانه سوخت متصل است. امکانات اپلیکیشن تاکسی اینترنتی را می توانید اینجا ببنید.

نقطه عطف ماجرا اسفند سال ۹۸ بود که با بررسی‌ها و مصوبه‌های هیئت وزیران در آبان ماه همان سال، قرار شد قیمت بنزین به صورت دو نرخی سهمیه‌بندی، محاسبه و در اختیار راننده‌ها قرار بگیره. بر اساس این مصوبه همه‌ی رانندگان مشغول به کار در تاکسی بیسیم ها، تاکسیرانی ها، سرویس های دانش آموزی و مدارس، تاکسی‌های اینترنتی و… باید از این تاریخ به بعد اطلاعات پیمایش سوخت خودشون رو در سامانه سماس به صورت منظم قرار بدهند. با توجه به حجم زیاد سفرها و وقت‌گیر بودن این کار، بهترین راه‌حل نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت به شمار میره.

خودتون تصور کنید راننده‌ای که کل روز در سفره، باید اطلاعات تک تک سفرهاش رو یادداشت و این اطلاعات رو در سامانه سماس آپلود کنه. یا در بهترین حالت این کار توسط تاکسیرانی و دفتر انجام بشه. در هر دو موقعیت این کار فوق‌العاده زمان‌بر و وقت گیره. مخصوصا در زمان راه‌اندازی تاکسی اینترنتی با توجه به گسترده بودن راننده‌ها و بازار، جمع‌آوری این اطلاعات به صورت دستی غیرممکنه. پیشنهاد ما به شما اینه که از نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت استفاده کنید. این نرم‌افزار اطلاعات رو دریافت، دسته‌بندی و به سامانه سماس می‌فرسته.

اگه به تازگی کسب و کار حمل و نقل و تاکسی اینترنتی خودتون رو ایجاد کردید، احتمالا درباره‌ی سامانه سماس و اعتبار سهمیه سوخت و چگونگی اعلام پیمایش سوخت و… سوالاتی دارید. با ما همراه باشید. در این مطلب به این سوالات شما پاسخ میدیم. شما می توانید امکانات نرم افزار تاکسی اینترنتی ما را مشاهده کنید

سایت سامانه سوخت سماس

سامانه سماس چیه؟

سامانه سماس که مخفف “سامانه مشترک اطلاعات سفر” هستش، بعد از دو نرخی شدن اعتبار بنزین تشکیل شده و حالا به راننده‌ها اجازه میده تا خیلی راحت و بدون دردسر میزان واریز اعتبار سوخت، تاریخچه مصرف، میزان باقی مونده از اعتبار و… رو به خوبی ببینند. با این سامانه همه‌ی رانندگان مدارس، رانندگان سازمانی، رانندگان تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ، تاکسی و … می‌تونند برای استعلام وضعیت سهمیه سوخت و بنزین خودشون به سامانه سماس به آدرس samas.moi.ir مراجعه کنند.

سامانه سماس با توجه به دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر که توسط وزارت کشور برای ثبت آنلاین اطلاعات ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافران، رانندگان و داده‌های سفر راه‌اندازی شده باید توسط همه‌ی ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل عمومی چه سواری و چه موتور سیکلت مورد استفاده قرار بگیره. راهنمای سوخت گیری در سامانه سماس، ورود به سیستم سماس برای شهرداری و شرکت های حمل و نقل و استعلام مانده اعتبار سوخت از امکانات این سامانه به شمار میرن.

اطلاعات پیمایش سوخت و سفرهای راننده‌ها بعد از بررسی در سامانه سماس قرار میگیره و این سامانه همه‌ی اطلاعات مربوط به داده های سفر رو به صورت الکترونیکی و آنلاین ثبت می‌کنه و در اختیار راننده‌ها می‌زاره. در این صورت دیگه لازم نیست تا راننده‌ها مثل گذشته برای دونستن این اطلاعات به مراکز خاصی مراجعه کنند و ساده از طریق اینترنت به این بخش دسترسی کامل دارند. دقت کنید که هیچ گزینه‌ای برای ثبت نام در این سامانه وجود نداره و شما می‌تونید از طریق کد ملی خودتون وارد این سامانه بشید.

اگه در زمان ورود، به سامانه سماس samas.moi.ir با پیغام «خطا، تا کنون برای این کد ملی واریز اعتبار سوخت انجام نشده است» مواجه شدید، باید به محل کارتون مراجعه کنید تا مشکل تشخیص داده و رفع بشه. به عنوان مثال اگه به عنوان راننده در یکی از تاکسی های اینترنتی مشغول به کارید، باید به دفتر اون شرکت مراجعه کنید و اطلاعات‌تون رو بررسی کنید.

 

نحوه محاسبه پیمایش سوخت

پیمایش سوخت سفرها کار خیلی مهم و وقت‌گیریه و نیاز به دقت بالایی داره که شما می‌تونید با استفاده از نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت این کار رو برای کسب وکارتون و راننده‌هاتون ساده‌تر از همیشه بکنید. با این حال مقدار پیمایش برای هر خودرو شامل مجموع پیمایش سفرهایی میشه که اون خودرو برای جابجایی مسافر طی می‌کنه. ساده‌تر بگم، از زمانی که راننده سفر رو قبول میکنه و به سمت مبدا اون حرکت می‌کنه تا وقتی که مسافر در مقصد پیاده میشه، پیمایش سفر حساب میشه.

با توجه به پیمایش سفر که بر حسب کیلومتره، پیمایش سوخت محاسبه میشه. پیمایش سوخت باید به صورت دوره‌ای و در یک مدت زمان یک ماهه به وزارت کشور ارسال بشه تا با توجه به اون، واریز اعتبار سهمیه سوخت راننده‌ها انجام بشه.

اگر شما هم دارای کسب و کار تاکسی اینترنتی یا آژانس هستید و نیاز دارید تا به سامانه سماس متصل بشید، می‌تونید با ما در تیم برنامه‌نویسی تجارت نوین تماس بگیرید. ما در زمانی کوتاه نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت رو براتون طراحی می‌کنیم که می‌تونه همه‌ی اطلاعات مورد نیاز سیستم سماس رو به صورت ساده و فوق‌العاده راحت جمع‌آوری، دسته بندی و برای این سامانه ارسال کنه.

09117586735

اعتبار سهمیه سوخت چیه؟

به مابه التفاوت نرخ آزاد بنزین با نرخ پایه اون که به حساب بانکی راننده های مشغول به کار در آژانس ها، تاکسیرانی‌ها، تاکسی اینترنتی‌ها، سرویس‌های مدارس، تاکسی بیسیم‌ها و… واریز میشه، اعتبار سهمیه سوخت میگن. همون طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، از آبان ۹۸، طرح سهمیه بندی و دو نرخی شدن قیمت بنزین کلید خورد و به این صورت که قرار شد تا آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی هم مثل خودروهای دیگه، سهمیه‌ی سوخت داشته باشند.

بر این اساس این دسته از خودروها، علاوه بر سهمیه ۶۰ لیتری که مثل بقیه خودرو‌های شخصی می‌گیرند، به صورت اعتباری و با توجه به پیمایشی که داشتند هم، سهمیه‌ای دریافت می‌کنند. اما میزان این پیمایش قبل از هر چیزی باید به تایید وزارت کشور برسه و بعدش به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع داده بشه تا تمدید و هر ماهه به کارت سوخت راننده‌ها واریز بشه.

 

سایت سامانه سوخت سماس

اعتبار سهمیه سوخت چطوری واریز میشه؟

اولین نکته اینکه هر ماه باید لیست کامل اطلاعات پیمایش سفرهای راننده‌ها توسط مدیریت به صورت اکسل آماده و در پنل مخصوص اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آپلود بشه. بعد از آن با بررسی این اطلاعات اعتبار سهمیه سوخت به حساب رانند‌ه‌ها واریز میشه. برای دریافت این اعتبار هر راننده باید شماره شبای کارتی که به نام خودش هست رو در اختیار شرکت بزاره. شرکت این شماره رو به همراه میزان پیمایش سفر راننده در اکسل قرار میده و ارسال میکنه. بر اساس این اطلاعات اعتبار سهمیه سوخت به کارت راننده‌ها واریز میشه.

دقت کنید با اینکه اعتبار سهمیه سوخت به صورت ریالیه، اما فقط میشه از اون در جایگاه های سوخت استفاده کرد و به غیر از خرید سوخت، کاربرد دیگه‌ای نداره. همچنین اگه شماره شبا کارت با نام راننده یکسان نباشه، اعتبار سهمیه سوخت به حساب این راننده واریز نمیشه. پس در زمان وارد کردن اطلاعات باید دقت کافی رو داشته باشید.

 

نحوه اعلام پیمایش سوخت توسط شرکت های حمل و نقل هوشمند

اگه یکی از شرکت‌های ارائه دهنده تاکسی اینترنتی هستید و به صورت هوشمند خدمات حمل و نقل مسافر رو ارائه می‌دید، باید نرم افزار خودتون رو توسعه بدید و امکان محاسبه پیمایش سوخت رو به اون اضافه کنید. اما اگه چنین بستری هم براتون محیا نیست، لازم نیست که نگران باشید؛ شما می‌تونید خیلی ساده فقط از نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت استفاده و این کار رو بدون دردسر انجام بدید.

همون طور که گفته شد، وزارت کشور از طریق سامانه سماس به میزان پیمایش سفرهای راننده‌ها دسترسی پیدا می‌کنه و از این طریق سهمیه سوخت اون‌ها رو به صورت ماهانه براشون واریز می‌کنه. در حالت عادی شرکت‌های غیرهوشمند باید به صورت دستی این اطلاعات رو تهیه، آماده سازی و ارسال کنند، در صورتی که با استفاده از نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت می‌توانند خود را هم‌رده شرکت ‌های حمل و نقل هوشمند قرار بدهند.

 

نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت چه کاربردی داره؟

اولین چیزی که درباره‌ی استفاده از نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت باید بدونید اینه که چه شما اپلیکیشن تاکسی اینترنتی مخصوص داشته باشید و چه نداشته باشید، می‌تونید از این نرم‌افزار استفاده کنید. یعنی این نرم افزار می‌تونه فقط تک منظوره و تنها برای محاسبه پیمایش سوخت رانندگان به کار بره یا بخشی از یه اپلیکیشن تاکسی اینترنتی باشه. در حال حاضر خیلی از راننده‌ها این کار رو به صورت دستی انجام میدن و فقط تعداد کمی از ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر از این نرم‌ افزار استفاده می‌کنند.

این نرم افزار به صورت ساده و راحت روی گوشی راننده‌ها نصب میشه و اطلاعات سفر و مسافت هایی که راننده برای انجام یک سفر طی می‌کنه رو به سرور ارسال میفرسته. استفاده از این نرم افزار می‌تونه به عنوان یه نقطه قوت در کسب و کار تاکسی اینترنتی، شما رو از خیلی از رقیب‌هاتون جلو بیاندازه. همچنین اگه اپلیکیشن تاکسی اینترنتی دارید، این امکان براتون راحت‌تر میشه و با اضافه کردن چند بخش جدید می‌تونید محاسبه پیمایش سوخت رو بدون ساخت یه اپلیکیشن جدید انجام بدید.

از امکانات نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت که توسط تیم تجارت نوین طراحی و ارائه میشه، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم

  1. ذخیره اطلاعات سفر و مسافت طی شده توسط راننده به سمت مبدا مسافر
  2. ذخیره مسافت طی شده از مبدا مسافر تا مقصد
  3. پیاده سازی الگوریتم محاسبه میزان پیمایش راننده در زمان مشخص
  4. دریافت و ذخیره شماره شبای راننده
  5. پیاده سازی امکان گرفتن خروجی اکسل از پیمایش سوخت رانندگان

 

نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت رو کجا پیدا کنیم؟

شما می‌تونید نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت‌ رو برای پیمایش سفرهای راننده‌های خود هم به صورت جداگانه و هم به صورت یه بخش جدید در اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خودتون از تیم برنامه نویسی تجارت نوین تهیه کنید و کسب و کارتون رو به روز و کاملا هوشمند کنید. با استفاده از این نرم افزار می‌تونید به صورت دوره‌ای و هر زمان که نیاز داشتید، گزارش های پیمایش سوخت راننده های خودتون رو در اختیار داشته باشید و از بابت ارسال آن‌ها در موعد مقرر به وزارت کشور، نگرانی نداشته باشید.

برای اطلاع از قیمت و خرید نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت کافیه تا با ما تماس بگیرید و با پشتیبانان ما به صورت آنلاین و یا تلفنی در ارتباط باشید.

09117586735

کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود
[کل : 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *