مقاله ها

طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین

طراحی اپلیکیشن پیک موتوری

به لطف‌ توسعه تکنولوژی و فناوری و دیجیتالی شدن بسیاری از‌ امور، ما امروزه برخلاف امداد و نیاکان خود از آسایش بیشتری برخوردار هستیم و نیازهای خود را می‌توانیم به صورت هر چه سریع‌تر و راحت‌تر رفع نمائیم. یکی از این نیازها، حمل بار و جابه‌جایی آن‌ها است. با وجود این که شرکت‌ها و مجموعه‌های بسیاری امروزه این خدمت را در اختیار‌ ما قرار می‌دهند، اما بازم هم این کسب و کار تغییرات زیادی را به خود دیده است، به نحوی که طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین یکی از اقداماتی است که شرکت‌های باربری برای حفظ جایگاه و توسعه خود از آن استفاده می‌کنند.

با توسعه فضای مجازی، طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین راهی است تا بتوان نیازهای اساسی افراد مختلف جامعه را در این زمینه پوشش داد و بازار هدف‌ خود را گسترش و سود قابل توجهی را از این طریق کسب نمود. باربری‌ها همواره نقش‌ بسیار مهمی را در زندگی و اقتصاد جامعه بر عهده داشتند و امروزه به مدد تغییرات گسترده در کسب و کارهای آنلاین، دسترسی به آن‌ها راحت‌تر از همیشه شده است.

تیم مجهز، به‌روز و کارآزموده تجارت نوین به عنوان یکی از بروزترین مجموعه‌های فعال در حوزه طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای تحت وب و اپلیکیشن موبایل، آماده است تا تمامی زیرساخت ها را برای ایجاد یک بستر مناسب و کامل در طراحی استارتاپ ها و کسب و کارهای هوشمند شما طراحی و ارائه نماید. شما با استفاده از اپلیکیشن باربری می‌توانید متناسب با نوع و میزان بار خود، وسایل مختلفی را همچون وانت، کامیونت و کامیون را رزرو و درخواست نمائید. برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین با ما تماس بگیرید.

 

اهمیت طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین

امروزه یکی از راهکارهای مناسب برای تسریع در دریافت خدمات، رفع نیازهای روزانه و در کنار آن کسب درآمد با توجه به همه گیری موج الکترونیک و تکنولوژی، استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای متفاوت است. یکی از نیازهای اساسی و روزانه بسیاری از مردم، باربری و نقل و انتقالات اثاثیه، لوازم و تجهیزات اداری، کارگاهی و … به صورت درون شهری و خارج از شهر با یک وسیله نقلیه امن و مناسب است. طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین نیز، یکی از این راه های بسیار مناسب و پر کاربرد است.

گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون مجهز به فناوری‌هایی چون حافظه داخلی، دوربین با وضوح بالا، بلوتوث، قابلیت های GPS، اسکنر، RFID، وای فای و… بوده و می‌توانند با دیگر فناوری ها ادغام شده و به طور کامل از انواع اپلیکیشن های آنلاین همچون اپلیکیشن باربری و ترابری در صنعت حمل و نقل پشتیبانی کنند.

بر همین اساس بسیاری از بخش های صنعتی و تجاری امروزه با طراحی برنامه های گوشی‌های همراه در کسب و کار خود تغییرات اساسی را ایجاد می‌کنند که حوزه باربری نیز از این قافله عقب نمانده و با ساخت اپلیکیشن باربری، بازار خود را توسعه می‌بخشد.

اهمیت طراحی‌ اپلیکیشن باربری آنلاین در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، بخش‌هایی چون انتخاب نوع وسیله باربری، مشاهده داده های ترافیک، اشتراک گذاری مسیر، اطلاعات سفر، برنامه ریزی مسیر، زمان حرکت، مکانیابی خودکار و … لحاظ می‌شود تا خدمات به صورتی ساده‌تر و سریع‌تر از همیشه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

از سویی دیگر در زمینه باربری و حمل و نقل بار کاستی‌های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال مسئولان شرکت‌های باربری باید برای ارسال محموله‌ها و کالاهای خود اقدامات زیادی را همچون مدیریت شرایط اضطراری، دریافت سفارش‌ها، اختصاص آن‌ها به رانندگان، اطمینان از تحویل به موقع کالا و … را انجام دهند. انجام تمامی این کارها انرژی زیادی طلبیده و در دراز مدت می‌تواند انگیزه این مسئولان را تا حد زیادی کاهش داده و کیفیت عملکرد آنها را کاهش دهد.

یکی دیگر از مواردی که به مجموعه باربری، رانندگان، ارسال کنندگان و دریافت‌کنندگان بار و کالاها خسارت زیادی وارد می‌کند، وجود دلال‌ها در این زمینه است. این دلال‌ها می‌توانند حاشیه سود شرکت‌های باربری را با کاهش چشمگیری مواجه کنند. علاوه بر این راننده‌ها گاهی باری را به مقصد منتقل می‌کنند، اما در راه برگشت نمی‌توانند کالایی برای حمل پیدا کنند و مجبور می‌شوند تا بدون بار زدن و کسب درآمد مسیر بازگشت را طی کنند.

در کنار این موارد، امنیت حمل کالاها به صورت عادی نیز بسیار پایین است. به نحوی که صاحبان بار نمی‌توانند سریعا بارهای خود را پیگیری کرده و از موقعیت دقیق آن در مسیر اطلاع یابند. ممکن است که به تماس تلفنی اشاره کنید، اما تماس‌ تلفنی نیز می‌تواند به علت پیگیری‌های جزئی به درستی انجام نگرفته و بسیار وقت‌گیر باشد. علاوه بر این، تماس گرفتن و پیگیری‌های مکرر صاحب بار می‌تواند موجب پرت شدن حواس راننده شده و احتمال تصادفات جاده‌ای را تا حد زیادی افزایش دهد و احتمال دزدیده شدن کالا افزایش یابد.

تاخیرهای ناخواسته‌ای نیز همچون ترافیک باعث میشود تا کالاها دیرتر به دست دریافت کنندگان رسیده و سبب افزایش نارضایتی آنان و بار روانی مضاعف بر دوش شرکت شود. در صورتی که مدیران شرکت‌های باربری با ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین می‌‌توانند این نواقص را در کسب‌ و کار خود از بین برده و با سرعت و آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند.

 

ویژگی های اپلیکیشن باربری آنلاین

در زمان ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین باید به نیازهای مشتریان و کاربران از این اپلیکیشن به خوبی پاسخ داده شود و امکانات لازم برای آنها گنجانده شده و دسترسی به آنها به سادگی ممکن باشد از اصلی ترین ویژگی های اپلیکیشن باربری آنلاین که می بایست در اپلیکیشن ارائه شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

● امکان برقراری تماس امن

یکی از‌ مواردی که شاید برای بسیاری از افراد در زمان دریافت خدمات آنلاین و اینترنتی اهمیت داشته باشد، عدم نمایش و اعلام شماره تلفن آن‌ها برای کارگزاران است. از این رو یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین باید به آن توجه شود، قابلیت پنهان نمودن شماره مشتری و خدمات دهندگان است. با استفاده از این سرویس کاربران و رانندگان می‌توانند بدون آن که شماره آن‌ها نمایش داده شود، به سادگی باهم تماس صوتی داشته باشند. این ویژگی را می‌توان بصورت اینترنتی و با برخورداری از قابلیت‌های اپراتورهای تلفن همراه مورد استفاده قرار داد.

● جزئیات وسیله باربری و حمل و نقل

یکی از قابلیت‌های بسیار مهمی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین باید به آن توجه شود، امکان انتخاب نوع وسیله حمل و نقل است. در این مرحله کاربران قادر خواهند بود تا میزان بار، نوع بار، نوع وسیله، تعداد کارگر و… را وارد نمایند تا وسایل مورد نظرشان به خوبی بارگیری و تخلیه شوند. کاربران همچنین در این مرحله می توانند به اپراتورهای آنلاین و یا تلفنی متصل شده، سوالات خود را پرسیده و در رابطه با انتخاب خود مطمئن شوند.

● انتخاب مبدا و مقصد

یکی دیگر از ویژگی های مهم اپلیکیشن باربری، انتخاب مبدا و مقصد است که کاربران می توانند با استفاده از نقشه گوگل و سایر نقشه های بومی و فناوری هایی چون GPS، خدمات مبتنی بر مکان (LBS) و تله ماتیک ها محل مورد نظر خود را انتخاب مسیر کنند و با استفاده از قابلیت جستجوی صوتی و متنی مسیر خود را مشاهده نمایند. کاربران همچنین می‌توانند در حین حمل بار، موقعیت آن را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

بر این اساس، سرپرستان و کارشناسان در دفتر مرکزی می توانند فعالیت های وسایل نقلیه را در نقشه گوگل (Google Maps) یا سایر سرویس های نقشه کنترل و مسیر را ردیابی نمایند.

● امکان مشاهده جزئیات بار

اطلاع از موقعیت بار مخصوصا در زمان حمل تجهیزات ارزشمند و با فاصله‌ی دور اهمیت دوچندانی می‌یابد. از این رو در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین باید هم برای راننده و هم کاربران امکان دقیق مسیر مورد نظر و موقعیت فعلی بار فراهم باشد. بر همین اساس در اپلیکیشن باید سیستمی ایجاد شود تا بتواند جزئیات بار، مشخصات تحویل گیرنده بسته و توضیحات خاص حمل و نقل همچون شکستنی، قابل اشتعال و … را مشخص کرده و نمایش دهد.

مدیران ناوگان در گذشته برای اطلاع از موقعیت و عملکرد رانندگان و دیگر پرسنل مجبور بودند تا از طریق تلفن یا به صورت آنلاین با آنها در ارتباط باشند که بسیار سخت و پیجیده و زمان‌بر بود. در صورتی که امروزه با استفاده از برنامه های GPS تلفن همراه، می‌توان تمامی این مراحل را به سادگی انجام داد و موقعیت بار و راننده را برروی نقشه مشاهده کرد.

● ارائه اطلاعات لحظه به لحظه موقعیت بار

یکی از اصلی ترین ویژگی‌هایی که باید در طراحی اپلیکیشن باربری لحاظ شود، اطلاعات دقیق از موقعیت بار و تعیین حدودی زمان تحویل بار است تا مشتری با اطمینان کامل اقدام به استفاده از آن‌ها نماید. علاوه بر این در نسخه راننده، باید مسیریابی کاملی در اختیار راننده‌ها قرار گیرد تا بتوانند بار را بدون هیچ اتلاف زمانی از مسیر مشخص شده به دست گیرنده برسانند.

● مشاهده تاریخچه درخواست ها

یکی از‌ مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در اپلیکیشن باربری باید گنجانده شود، مشاهده تاریخچه درخواست‌ها، سوابق فعالیت و علاقه‌مندی‌ها توسط مشتری است. در واقع پس از ثبت درخواست توسط مشتری، مشخصات دقیق آن باید در بخش تاریخچه فعالیت‌ها قابل مشاهده به صورت دقیق باشد.

● دسته بندی خدمات و محصولات

از دیگر قابلیت‌هایی که بهتر است تا در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین ایجاد شود، توانایی دسته‌بندی خدمات و محصولات است. به نحوی که کاربران بتوانند به سادگی به خدمت مورد نیاز خود دست یابند و زمان طولانی را صرف یافتن و انواع خدمات مورد نیاز خود نکنند.

● ثبت‌نام و ورود آسان

شاید یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین را بتوان نحوه ثبت نام و ورود به برنامه دانست. نحوه ثبت نام و ورود به اپلیکیشن باید به ساده‌ترین نوع ممکن انجام گیرد تا کاربران از همان ابتدا، احساس خوشایندی نسبت به آن داشته باشند و به راحتی هر چه تمام بدون هیچ اتلاف وقت از خدمات مورد نظر خود استفاده کنند.

در کنار ورود و ثبت نام مشتریان، ورود به سیستم شغل یا راننده نیز باید به راحتی انجام گرفته و قابلیت هایی چون تعداد بارگیری و تحویل کالا، سلامت خودرو، میزان مسافت پیموده شده، کل ساعت های کاری و … توسط رانندگان قابل دستیابی باشد.

● ارائه صورت حساب و پرداخت هزینه

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهمی که در ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین باید لحاظ شود، قابلیت محاسبه هزینه‌ها و ارائه صورت‌حساب به طور کاملا جزئی و فاکتور شده است. به طوری که کاربران هزینه حمل بار طبق درخواست ثبت‌شده خود را مشاهده کرده و روش پرداخت دستمزد را همچون کرایه در محل، کیف پول، کارت بانکی و نقد انتخاب نمایند. همچنین قابلیت اعمال کد تخفیف و دستیابی به سوابق کاری و نرخ دستمزد و سایر اطلاعات مالی نیز از نقاط قوت اپلیکیشن به شمار می‌رود.

● مشاهده نرخ حمل بار

یکی دیگر از سیستم‌هایی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین گنجانده می‌شود، تعیین نرخ حمل بار با توجه به مسافت و نوع وسیله حمل بار است. علاوه بر این، این سیستم مدیریت کرایه پارامترهای کنترلی زیادی را از نظر وضعیت آب و هوا، کدهای تخفیف و هواداری، میزان ترافیک، تخفیفات منطقه ای و… در اختیار مدیر سیستم قرار داده و در تعیین این نرخ کمک می‌کند.

● ارسال نوتیفیکیشن

ارسال اخبار در رابطه با تغییرات اساسی در اپلیکیشن، خدمات جدید و… از طریق اپلیکیشن به کاربران یکی دیگر از موارد ضروری در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین است. در کنار آن، این سیستم مجهز به ردیابی آنلاین بوده و در صورت هر گونه تغییر در برنامه با ارسال نوتیفیکیشن به اطلاع کاربران می رساند. این عامل به معنای پشتیبانی از خدمات و نظارت بر آن‌ها بوده و احساس اطمینان را در مشتریان ایجاد می‌کند.

● درخواست سرویس برای دیگران

بر اساس این ویژگی افراد قادر خواهند بود تا برای دیگران درخواست سرویس باربری کرده و به عنوان گیرنده به راحتی نام و تلفن تحویل دهنده را مشخص کنند. بر این اساس رانندگان خواهند توانست تا به سادگی با ارسال کننده مرسوله ارتباط برقرار کرده و به طور دقیق‌تری مرسوله را به مقصد برسانند. در کنار این با استفاده از قابلیت رزرو سرویس باربری برای روزهای آتی نیز کاربران می‌توانند به صورت زمان‌بندی شده و از قبل سرویس مورد نیاز خود را سفارش دهند.

● پشتیبانی آفلاین

از دیگر ویژگی های خاصی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین باید گنجانده شود، می‌توان به سرویس پشتیبانی آفلاین آن اشاره کرد. امروزه جهان به یک دنیای اینترنتی تبدیل شده است و برای بسیاری از افراد دستیابی به آن در میان جاده‌ها و بزرگراه‌ها ممکن نیست. از این رو با طراحی اپلیکیشن باربری، رانندگان و پرسنل توانایی آن را خواهند داشت تا بدون اتصال به اینترنت اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را در اپلیکیشن ثبت نمایند.

با توجه به این موضوع که شرکت های باربری باید اطلاعات و مدارک دقیقی از موقعیت بار، بارنامه‌ها و.‌.. را در اختیار مشتریان گذاشته و آن‌ها را آرشیو نمایند، وجود یک اپلیکیشن جامع و کاربردی این فرآیندها را ساده‌تر از همیشه خواهد کرد. پشتیبانی آفلاین یکی از مواردی است که در ساخت و طراحی اپلیکیشن های آموزشی، خدماتی، فروشگاهی و… حائز اهمیت است.

 

مزایای طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین

تاثیر فناوری در عصر مدرن بر هیچ کس قابل چشم‌پوشی نیست. با استفاده از فناوری می‌توان بخش بسیار زیادی از اطلاعات را در زمانی کوتاه ارسال و منتشر کرد و سرعت انجام کارها را سرعت بخشید. یکی از دلایل اصلی استفاده از طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، برخورداری از اطلاعات دقیق در رابطه با بهره وری کارمندان، موقعیت کالاها، وضعیت خودرو و … است. بر اساس تحقیقات جهانی انجام گرفته، حوزه حمل و نقل تا سال 2023 به محدوده رشد 19 میلیارد دلاری خواهد رسید و بر این اساس برای دستیابی به این بازار باید مطابق با تکنولوژی روز به پیش رفت.

مزایای طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین

با توجه به این تحقیقات با استفاده از اپلیکیشن‌های باربری تلفن همراه می‌توان آینده صنعت حمل و نقل را شکل داد، باربری خود را بهتر مدیریت کرد، حرکات ناوگان را که به سادگی ردیابی نمود و به جای تماس تلفنی که وقت‌گیر و پیچیده است، به این طریق کارکنان خود را مدیریت کرد.

یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها در باربری و حمل بار، مدیریت زمان است. در این بین یکی از شایع‌ترین دلایل تاخیر تحویل کالا، ترافیک و عدم آشنا بودن راننده با مسیر است که می‌تواند رضایت مشتریان را کاهش دهد. از این رو لازم است تا همواره تیم‌های باربری از وضعیت ترافیک آگاه باشند و از طریق نقشه محل مورد نظر را بیابند. طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین می تواند تمامی این اطلاعات را تنها در زمانی کوتاه ارائه دهد و اطلاعات به روز را در اختیار رانندگان قرار دهد.

با این حال ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین مزایای بسیار زیادی داشته و سودآوری بالایی خواهد داشت. در ادامه به بررسی این مزایا در دو دسته مزایای مشتریان و مزایای حمل کنندگان به طور دقیق می‌پردازیم:

■ مزایای طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین برای حمل کنندگان

با استفاده از اپلیکیشن باربری، شرکت‌های حمل و نقل و باربری می‌توانند محموله‌ها را با سرعت، دقت و امنیت بالاتری به دست مشتریان خود برسانند. از دیگر مزایای طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش کارایی و سودآوری بیشتر

رانندگان با استفاده از خدمات اپلیکیشن باربری آنلاین، می‌توانند در هر لحظه و هر مکانی از نزدیک‌ترین درخواست بارگیری که به آن‌ها وجود دارد، آگاه شده و برای حمل آن اقدام نمایند. به همین جهت هیچ‌گاه بدون بار و با ماشین خالی حرکت نکرده و سود بیشتری را نیز کسب خواهند کرد. علاوه بر این، درخواست بار در این شیوه بسیار راحت است و کاغذبازی و تدارکات کمی را نیاز خواهد داشت. درخواست‌ها تنها با پر کردن فرم های دیجیتالی و ارسال آن‌ها، انجام گرفته و زمان کمتری تلف خواهد شد.

  • تبلیغات موثر و هدفمند

یکی از مزایای اصلی ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، ایجاد و انتشار تبلیغاتی موثر و هدفمند برای مشتریان است. شما در حقیقت با طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، برند و شاخه فعالیت خود را تبلیغ کرده و از این راه به مشتریانتان نشان می‌دهید که تا چه حد خاص هستید.

  • حذف دلال‌ها

یکی دیگر از مزایای طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین و استفاده از آن توسط صاحبان بار و شرکت‌های باربری آن است که می‌توانند به طور مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نقش دلال‌ها را به طور کامل در این زمینه حذف نمایند. این عامل خود سبب کاهش هزینه‌ ارسال کالاها و تعداد تماس‌های تلفنی برای هماهنگی کارها شده و در نتیجه روند انجام کارها را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه به پیش خواهد برد.

  • واضح بودن صورت‌حساب‌ها

با استفاده از اپلیکیشن باربری آنلاین، پیش از بارگیری و حمل بار، قیمت و هزینه با توجه به میزان فاصله، نوع بار، نوع خودرو و… مشخص شده و سهم هر یک از رانندگان، باربران، شرکت و… به طور دقیق محاسبه و تعیین می‌شود. به همین اساس دیگر هیچ کسی نمی‌تواند از شرایط سوء استفاده کرده و مبلغ اضافی را به نفع خود بردارد و حساب‌های دفتر نیز به طور کاملا دقیق باقی می‌ماند.

  • کنترل فرآیند حمل بار

یکی از مزایای اصلی طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین برای شرکت‌های باربری و حمل و نقل آن است که می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن باربری نحوه عملکرد رانندگان را کنترل کرده و موقعیت هر یک را در لحظه پیگیری کنند. از طریق اپلیکیشن به راحتی می‌توان متوجه شد که راننده از کدام جاده در حال عبور است، سرعتش چه قدر است و … تا در صورت رخ دادن هر گونه تخلف از رانندگان، آگاهی‌های لازم را پیدا کنند و در صورت لزوم، راننده‌هایی با سابقه‌کاری مناسب و وظیفه‌شناس را استخدام نمایند.

  • افزایش اعتبار کسب وکار

یکی دیگر از مزایای ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، افزایش‌‌ سطح محبوبیت و کسب اعتبار برای برند تجاری است. مشتریان هم‌اکنون خود را در یک بازار بزرگ رقابتی می‌بینند که حریفان بسیار قدرتمند با یکدیگر برای خدمت‌رسانی به آن‌ها رقابت می‌کنند و همواره به نیاز کاربران وسهولت استفاده آنان از امکانات توجهی ویژه دارند. مطمئنا در این بین بهترین آن‌ها، کسب و کاری است که نیازهای آنان را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهد.

در واقع شما با طراحی اپلیکیشن باربری و حمل و نقل بار آنلاین، نیاز مشتریان را شناسایی کرده، اعتبار نام تجاری خود را در مقایسه با دیگر خدمات دهندگان افزایش‌ داده و خود را متمایز و شناخته‌تر شده نشان می‌دهید.

 

■ مزایای طراحی اپلیکیشن حمل و نقل برای مشتری‌ها

مشتریان با استفاده از اپلیکیشن باربری خواهند توانست تا محموله‌ها را با خیال خاطر و تعلق بالاتری به دست شرکت باربری و رانندگان بسپارند چرا که با تمامی مراحل انتقال تسلط کاملی خواهند داشت. دیگر مزایای طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین عبارت‌اند از:

  • کاهش خطای انسانی

بسیاری اوقات در اثر سهل‌انگاری و یا حواس‌پرتی رانندگان، در زمان دریافت و یا تحویل کالا، اطلاعاتی همچون هزینه‌ها، میزان بار، زمان تحویل و… به صورت نادرست یا اشتباه ثبت می‌شوند که می‌توانند در آینده مشکلات متعددی را با خود به همراه آوردند. در این زمان استفاده از اپلیکیشن باربری می تواند چنین خطاهای انسانی را به حداقل رسانده، آن‌ها را کاهش داده و دقت انجام کارها را تا حد زیادی افزایش دهد.

  • داشتن مشتریانی وفادار و کسب‌ رضایت آن‌ها

با توجه به این که یک سوی اپلیکیشن های باربری مشتریان هستند، می‌توانند به سادگی هر‌چه تمام، کالای مورد نظر خود را انتقال داده و در جریان تمامی مراحل حمل کالا قرار ‌بگیرند. همین امر می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای‌ آن‌ها به ارمغان آورد به نحوی که برای سفارشات بعدی خود نیز این شرکت را انتخاب کنند و حتی به دوستان خود معرفی و یک تبلیغات دهان به دهان شکل دهند. از این رو طیف مشتریان افزایش یافته و بازار بزرگتری در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

یکی از مهم‌ترین مزایای ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان است. مشتریان می‌توانند در هر زمان و در هر مکانی که نیاز به خدمت حمل و نقل داشتند، تنها با چند کلیک ساده، درخواست خود را در اپلیکیشن ثبت و سپس مشخصات بار و موارد مورد نیاز خود را عنوان کنند.

  • پشتیبانی آنلاین و امکان ارائه بازخورد

متفاضیان خدمت باربری می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن به سادگی نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به سادگی به گوش شرکت برسانند و در رابطه با فرآیند حمل بار، بازخورد داده و در صورتی که از چیزی راضی نبودند، نظر خود را مستقیما به باربری منتقل کنند. ارائه پیشنهادات و حتی انتقادات تاثیر مستقیمی در بهبود کیفیت خدمات باربری‌ گذاشته و باعث می‌شود تا شرکت با نقاط ضعف و قوت خود مواجه و ایرادات و کاستی‌های خود را کاهش دهد.

در بررسی این عامل از بعدی دیگر، نظرات مثبت در رابطه با خدمات یک باربری باعث می‌شود تا تعداد افراد بیشتری به این مجموعه اعتماد کرده، تعداد مشتری‌ها افزایش یافته و در نتیجه درآمد آن‌ها نیز به طور قابل توجهی بیشتر شود. همچنین وجود پشتیبانی آنلاین به نحوی که کاربران بتوانند در هر زمان با مشتری ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسند، اعتماد آنها را به شرکت افزایش می‌دهد.

  • جلوگیری از دزدیده شدن بار

با توجه به این که تمامی محصولات حمل شده توسط باربری کد و یا بارکدهایی را دریافت می‌کنند، می‌توان آنها را به راحتی ردیابی کرد و احتمال هر گونه سرقت و دزدی را کاهش داد. متقاضیان نیز می توانند با به کارگیری اپلیکیشن باربری آنلاین در هر ثانیه، موقعیت بار خود را پیگیری و از موقعیت آن در هر بخش اطلاع یابند. این قابلیت می‌تواند به رانندگان شرکت کمک شایانی کند. به عنوان مثال در صورتی که در ترافیک سنگین قرار داشته باشند، دیگر نیازی نیست تا پاسخگوی تماس‌های مکرر صاحبان بار و یا مشتریان نگران خود باشند؛ چرا که آن‌ها خود از طریق اپلیکیشن کاملا از این موضوع آگاهی می‌یابند.

  • خرید ساده و رزرو آنلاین

یکی از مزایای منحصر به فرد طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین آن است که خرید و استفاده از خدمات باربری بسیار ساده‌تر می‌شود. در واقع سادگی استفاده از اپلیکیشن و سرعت استفاده از آن از این که باعث شده تا مشتریان اغلب تمایل به استفاده از ان‌ها داشته باشند‌‌. همچنین رزرو آنلاین بار نیز به سادگی ممکن است. چنین تصور کنید که تمام روز مشغول کار و درس بوده‌اید و فراموش کرده‌اید که با باربری در رابطه با حمل اثاثیه خود صحبت کنید، در این زمان در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و به دیگر کارهای خود برسید.

 

مراحل ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین

برای ساخت یک اپلیکیشن باربری و طراحی آن به بهترین نحو باید یک مسیر بسیار ساده و در عین حال مهم طی شود تا بتواند پاسخگوی نیاز هر یک از مصرف‌کنندگان چه مشتریان، چه مدیران و چه رانندگان باشد. این مراحل را می‌توان به ترتیب زیر عنوان کرد:

  • شناسایی ایده

در نخستین گام از ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، ابتدا باید به یک شمای کلی از برنامه‌ای که می‌خواهید به آن دست یابید، برسید. هدف، ویژگی‌ها و امکانات اولیه‌ را در کنار مزایای آن نسبت به دیگر اپلیکیشن های باربری آنلاین مشخص کنید. چرا که این امکانات خاص و مزایا هستند که موجب سرعت بخشیدن به رشد و پیشرفت شما خواهند شد. در کنار این عوامل، هر چه ساده‌تر کردن کار با اپلیکیشن و طراحی منحصر به فرد و خاص تر آن نیز می تواند به افزایش محبوبیت کسب و کار شما کمک کند.

  • شناسایی طرح

پس از شناسایی ایده و هدف، حال نوبت به مشخص کردن طرح اولیه اپلیکیشن و محل قرارگیری هر یک از خدمات است. در این گام شما می‌توانیدطرح اولیه خود را با جزئیات رسم کرده و هر یک از مراحل را مشخص کنید. البته که در این گام مشورت با یک تیم طراحی قدرتمند و باتجربه برایتان کارساز خواهد بود.

  • ایجاد طرح گرافیکی اولیه

پس از شناسایی و مشخص کردن طرح اولیه یا وایرفریم اپلیکیشن باربری،‌ تیم باتجربه و مجرب تجربه کاربری یا تیم ui/ux تجارت نوین، اقدام به ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین شما پرداخته و با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی، ظاهر اپلیکیشن شما را طراحی می‌کنند. توجه داشته باشید که این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چرا که نشان دهنده فضای کلی اپلیکیشن شما خواهد بود و می‌تواند در نگاه اول کاربران را جذب و یا دفع کند.

  • اجرای ظاهر اپلیکیشن

در این گام از طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، برنامه نویسی front انجام شده و ظاهر اپلیکیشن به صورت کد نویسی با توجه به طراحی اولیه‌ای که توسط تیم ui انجام شده بود، پیاده سازی می‌گردد. پس از اتمام این مراحل، وبسایت به طور کامل طراحی گردیده و تست تجربه کاربری بر روی آن انجام می‌گیرد.

  • برنامه نویسی

پس از طراحی گرافیکی اپلیکیشن باربری آنلاین،‌ باید متناسب با ظاهر و جزئیات نرم‌افزار، دیتابیس آن طراحی شود. پس از آن، روابط میان آن‌ها مشخص شده و اتصالات موجود برقرار میگردد تا نوبت به api نویسی نرم افزار برسد. در این گام نرم افزار پویا و داینامیک سازی شده و قابلیت توسعه‌پذیری می‌یابد. دقت داشته باشید که از api های طراحی شده در نرم افزار، برای برنامه نویسی های front-end استفاده می‌شود.

  • تست اپلیکیشن

پس از طراحی و اجرای تمامی مراحل، در مرحله آخر نرم افزار در حالات مختلف است و بررسی می‌شود تا ایرادات موجود رفع و بهینه‌سازی گردد. به عنوان مثال، می‌توان اپلیکیشن را با توجه به تعداد کاربران تست کرد و در صورت وجود هر گونه ایراد یا مشکل، تمامی آن‌ها را برطرف نمود. همچنین در جلسات آخر به صورت آنلاین یا حضوری، تیم تجارت نوین نحوه کار با نرم افزار را به طور دقیق و با توضیحات کامل به کارفرمایان محترم آموزش می‌دهد.

 

طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین با تیم تجارت نوین

تیم برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین تجارت نوین با توجه به نوع کسب و کار کارفرمایان و کاربران و برای کسب رضایت شما، اپلیکیشن باربری را با استفاده از دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی می‌کند. شما می‌توانید در صورت نیاز به اپلیکیشن خدماتی بدون‌ آن که هزینه‌ی زیادی را بپردازید، با کارشناسان و برنامه‌نویسان ما مشورت کرده و در زمانی کوتاه اپلیکیشن خود را اجرایی نمائید.

طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین توسط تیم تجارت نوین

تیم نرم‌افزاری تجارت نوین به شما اطمینان می‌دهد که در ازای مبلغی که بابت هزینه طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین پرداخت می‌کنید؛ به اهداف خود که ممکن است یکی از آن‌ها افزایش درآمد باشد، به راحتی دست یابید. برای دریافت مشاوره رایگان و اختصاصی با تیم تجارت نوین در رابطه با ساخت و طراحی اپلیکیشن خدماتی همچون باربری، رستوران و… تماس بگیرید.

 

هزینه ساخت و طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین

با توجه به میزان ویژگی‌ها و امکانات موجود در اپلیکیشن، هزینه ساخت و طراحی آن نیز متفاوت خواهد بود. از این رو شما ابتدا باید اهداف و امکانات اولیه‌ای را که مدنظر دارید، مشخص کنید و سپس با مشورت با تیم‌ طراحی و برنامه‌نویسی از هزینه آن مطلع شوید. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به مشاوران آنلاین و تلفنی ما به طور کامل از میزان هزینه طراحی اپلیکیشن و سایت اطلاع یابید.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن باربری آنلاین که در اختیار کاربران و رانندگان قرار خواهد گرفت پرداخته و بخش‌های مختلف آن را ارزیابی می‌کنیم.

 

بررسی ویژگی‌های اپلیکیشن باربری آنلاین تیم تجارت نوین

تیم تجارت نوین اپلیکیشن باربری آنلاین را مطابق با نیاز کاربران طراحی کرده و برای ایجاد یک ارتباط موثر میان رانندگان و درخواست دهندگان، دو اپلیکیشن مجزا برای هر یک طراحی شده است. نکته مهم و قابل توجه در این سیستم، نسخه تحت وب اپلیکیشن است که امکان ثبت درخواست را برای کاربران از طریق وب سایت نیز فراهم می‌کند. اپلیکیشن دارای بخش‌‌های متفاوتی است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱)بررسی اپلیکیشن باربری کاربران

در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین برای کاربران ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی لحاظ شده است که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ابتدا، کاربر می‌تواند با تماشای یک فیلم کوتاه به طور کلی با نرم افزار و امکانات آن آشنایی پیدا کرده و در صرف زمان برای شناخت نرم افزار صرفه جویی کند.
  • عضویت و ایجاد حساب کاربری در این اپلیکیشن بسیار ساده‌ و راحت است به نحوی که هر کس با استفاده از یک شماره تماس می‌تواند یک پنل کاربری مجزا برای خود ایجاد کند.
  • مسیریابی و مکان‌یابی اپلیکیشن باربری در نقشه گوگل بسیار دقیق انجام شده و کاربران می‌توانند فاصله مکانی و زمانی تا مقصد را بررسی و مشاهده نمایند. یکی از مهم‌ترین ویژگی هایی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین لحاظ شده، تغییر مسیر آنلاین و برآورد زمانی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از زمان خود بیشترین استفاده را ببرند.
  • در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، گزینه فعال لغو ماشین و راننده نیز تعبیه شده است تا کاربر از قدرت انتخاب کافی برخوردار باشد.
  • رزرو و درخواست وسیله نقلیه مورد نظر در کمترین زمان و در یک مرحله قابل انجام است.
  • با توجه به اتصال به وب سایت و درخواست های تحت وب موجود، توانایی ارائه خدمات به صورت آنلاین در سایت برای کاربران موجود است.
  • کاربران اپلیکیشن باربری می‌توانند رانندگان آنلاین را بر روی نقشه دنبال کنند.
  • پیام اعلان وضعیت در تمام مراحل سفر به صورت پوش نوتیفیکیشن ارسال می‌گردد.
  • برای سهولت در پرداخت هزینه‌ها، اپلیکیشن با درگاه پرداخت الکترونیک یکپارچه سازی شده است.
  • کاربران برای تغییر رمز عبور خود، کد تایید را در شماره‌های تماس خود دریافت خواهند کرد و امنیت پنل کاربری آن‌ها به طور کامل تضمین می‌شود.
  • هر کاربر با توجه به نوع سلیقه و موقعیت خود می‌تواند درگاه پرداخت هزینه را انتخاب نماید.
  • در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، قابلیت تعریف انواع خودروها و میزان بار قابل حمل آن‌ها به همراه هزینه‌ها و قیمت نیز تعبیه شده است.
  • زبان برنامه نویسی اپلیکیشن جاوا بوده و درخواست‌های ارسالی با استفاده از فیلترهای متفاوت مرتب و طبقه بندی خواهند شد.
  • تمامی رزروها به صورت طبقه بندی شده نمایش داده خواهد شد.
  • در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، نرخ‌های متفاوتی برای سفارش در شب و روز گنجانده شده است.
  • برای تکمیل خودکار آدرس، این نرم افزار با API گوگل ادغام شده است.
  • اپلیکیشن باربری با متصل شدن به پنل پیامکی خاص هر کاربر و راننده، پیام‌های کاربردی و اعلام وضعیت را برای آن‌ها ارسال می‌کند.

 

۲) بررسی اپلیکیشن راننده باربری

در کنار اپلیکیشن مربوط به کاربران و درخواست دهندگان، اپلیکیشنی نیز برای رانندگان شرکت در نظر گرفته شده تا بتوانند از امکانات مورد نیاز خود را راحتی استفاده نمایند. این بخش دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • در نخستین گام رانندگان محترم برای ثبت نام و کسب تائیدیه از شرکت، ابتدا باید فرم ثبت نام 3 مرحله‌ای موجود در نرم افزار را تکمیل کنند تا بتوانند به طور رسمی کار خود را آغاز نمایند. این فرم شامل ضوابط کاری و اعتبار هر فرد خواهد بود.
  • طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین برای رانندگان به گونه‌ای انجام شده تا که رانندگان بتوانند اطلاعات کاربر و درخواست دهنده را برای تشخیص و ارائه خدمات به او در اختیار داشته باشند.
  • در اپلیکیشن قابلیت اصلاح حساب کاربری برای کاربران فراهم شده است تا تغییرات در کمترین زمان و به صورت آنلاین انجام گیرد. بر این اساس اطلاعات رانندگان به سادگی به‌روزرسانی شده و در اختیار درخواست دهندگان قرار می‌گیرد.
  • رانندگان با استفاده از بخش نظرسنجی می‌توانند روند کاری خود را مورد بررسی قرار داده و برای بهبود آن تلاش نمایند.
  • در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین، ‌‌تمامی امکانات دارای منوی حرفه‌ای و کاربردی هستند که این امکان را برای رانندگان عزیز فراهم می‌کند تا در کمترین زمان و به صورت دسته بندی شده بتوانند فعالیت‌های خود را کنترل کنند.
  • درخواست های مربوط به هر راننده در هر منطقه، با توضیحات کامل از طریق پیام به دست رانندگان خواهد رسید.
  • از سیستم JS,SOCKET.IO برای بالا رفتن دقت و سرعت پیگیری و ردیابی رانندگان به عنوان رابط استفاده شده است.
  • هزینه‌ها و تعرفه‌های این سیستم با توجه به پارامترهایی چون مسافت(کیلومتر)، مدت زمان سفر(دقیقه) و … محاسبه می‌شوند. از این رو رانندگان با اطمینان خاطر از این که تمامی پارامترهای مد نظرشان مورد بررسی قرار گرفته است، می‌توانند سفر درخواست داده شده را انتخاب و تایید کرده و کسب درآمد کنند.
  • برای بررسی و مشاهده خلاصه وضعیت درآمدی و سفرهای رانندگان، بخشی با همین عنوان طراحی و ایجاد شده است.
  • رانندگانی که خواهان درآمد بیشتر و معرفی شرکت و کسب و کار خود به دیگر افراد هستند، می‌توانند با استفاده از گزینه اشتراک گذاری تعبیه شده در اپلیکیشن به هدف خود دست یابند.
  • برای هر یک از رانندگان به طور مجزا لیستی از درخواست‌ها به صورت آنلاین فراهم می‌شود تا راننده با توجه به مسافت و هزینه سفر، درخواست را تائید و یا رد کند.
  • برای راحتی رانندگان در مسیریابی و استفاده از کوتاه‌ترین مسیرها، اپلیکیشن با سیستم‌های مسیریاب ویز، گوگل مپ و نشان تطبیق داده شده است. علاوه بر این برای یکپارچه سازی فعالیت همه رانندگان از زبان واحد فارسی برای نقشه و مسیریابی اپلیکیشن استفاده شده است.
  • با توجه به آن که اپلیکیشن باربری به رانندگان امکان انتخاب زمان و ساعت کاری می‌دهد، گزینه‌ای برای نمایش و اطلاع رسانی به پنل مدیریت به صورت وضعیت فعال و یا غیرفعال در آن طراحی گردیده است.
  • رانندگان محترم می‌توانند حساب کاربری خود را شارژ کرده و از امکانات آن بهره ببرند.
  • در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین به منظور سهولت در تبادلات مالی، پشتیبانی از تمامی درگاه‌های پرداختی انجام گرفته است.
  • رانندگان می‌توانند با استفاده از بخش پشتیبانی اختلالات اپلیکیشن را گزارش داده و ایرادات احتمالی در سفر را با پشتیبان در میان بگذارند تا در کوتاه ترین زمان برطرف شود.
  • امکانات متنوع دیگری نیز در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین تعبیه شده است که با توجه به درخواست سفارش دهندگان قابل تغییر می‌باشد.

 

۳) بررسی ویژگی‌های پنل مدیریت اپلیکیشن باربری

بخش دیگری که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین گنجانده شده است، پنل مدیریتی می‌باشد که با توجه به اصلاحات صورت گرفته در طراحی این بخش، خریداران و متقاضیان اپلیکیشن می‌توانند بدون نگرانی و با اطمینان خاطری بیشتر برای تهیه و بهره‌برداری از آن اقدام نمایند. در ادامه با ویژگی‌های این بخش و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد:

  • طراحی بخش مدیریت اپلیکیشن باربری آنلاین به نحوی است‌ که مدیران می‌توانند لیست تمامی رانندگان و کاربران را مشاهده و بررسی نمایند.
  • با توجه به تعرفه‌ها و نرخ مورد نظر مدیریت، کمیسیون‌ها در این اپلیکیشن قابل خصوصی سازی خواهند بود.
  • از طریق پنل مدیریتی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین ایجاد شده است، می‌توان پیام‌های لازم و کاربردی را برای رانندگان و کاربران مجموعه ارسال نمود.
  • به طور کلی پنل مدیریتی برای نمایش آمار و جزئیات سفرهای کاربران طراحی شده است که این آمارها با استفاده از جدول زمانی رزروها مرتب شده و می‌توان به سادگی به آن‌ها دست یافت‌.
  • برای سرعت بخشیدن به روند پشتیبانی و حسابداری، در بخش مدیریت، قسمتی طراحی و پرداخته شده که می‌تواند تمامی اطلاعات مربوطه را به راحتی محاسبه و انتقال دهد.
  • با استفاده از پنل مدیریتی می‌توان راننده‌های فعال و درحال کار را بر روی نقشه پیگیری و عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.
  • با توجه به نوع خودرو، از طریق پنل مدیریتی هزینه‌های سفر و خدمات تعیین و تائید می‌شوند.
  • در زمان مواجهه با تخلف و گزارش نامطلوب در رابطه با رانندگان، با استفاده از پنل مدیریت می‎‌توان اطلاعات و پنل کاربری راننده مورد نظر را به راحتی مسدود کرد.
  • برای مدیریت بهتر می‌توان تمامی رزرو‌ها را با استفاده از یک جست و جوی ساده کنترل نمود.
  • درخواست‌های متفاوت از کاربران مانند ثبت آژانس‌ها و زیرمجموعه‌های معرفی شده توسط دیگر کاربران، توسط پنل مدیریتی اپلیکیشن کنترل و تایید می‌شوند.
  • دیگر امکانات متنوعی که در طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین انجام‌ گرفته، با توجه به درخواست‌ متقاضیان قابل تغییر خواهد بود.

 

درخواست خدمات از طریق وب اپلیکیشن باربری

امکان درخواست ماشین باربری از طریق وب سایت برای کاربرانی که به طور مستقیم به اپلیکیشن دسترسی ندارند، فراهم شده است تا بتوانند به راحتی وسایل خود را حمل ‌نمایند. کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از مرورگرهای مختلف، تمامی درخواست‌هایی را که با استفاده از اپلیکیشن قابل اجرا هستند، مورد استفاده خود قرار دهند. کاربران پس از ثبت نام در سیستم، درخواست‌های خود را ارسال کرده و اپراتورهای آنلاین این درخواست‌ها را ثبت و برای رانندگان ارسال خواهند کرد.

درخواست خدمات از طریق وب اپلیکیشن باربری

با توجه به سابقه و روند رو به رشد و توسعه‌ای که استفاده از اپلیکیشن‌های مشابه برای افراد مختلف داشته است، طراحی اپلیکیشن باربری آنلاین راهی امتحان شده برای کسب درآمد و در کنار آن رقابت با دیگر سیستم‌های مشابه است. اپلیکیشن باربری آنلاین تیم تجارت نوین، نسخه تست شده و تکمیل شده‌ای است که با دقتی بالا برنامه نویسی شده و هدف آن ایجاد بیشترین بازدهی برای سرمایه‌گذار است. شما همچنین می‌توانید برای ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی مورد علاقه خود با تیم ما مشورت کرده و بهترین خدمات و امکانات را در اختیار داشته باشید.

کلیک کنید تا امتیاز شما ثبت شود
[کل : 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *